Pelastetaan Kuopion Työnkulma (RUPLA)

Me allekirjoittaneet vetoamme Kuopion kaupungin päättäviin tahoihin ja Lemminkäinen Talo oy:hyn Työnkulman säilyttämisen ja sen elvyttämisen puolesta kulttuuri- ja järjestökäyttöön.

Kuopion keskustassa sijaitsevalla Työnkulman (Rupla) kiinteistöllä on pitkät ja vahvat perinteet kuopiolaisen kulttuurin keskuspaikkana. Kaj Mikaelin suunnitteleman talon neljässä kerroksessa on pinta-alaa 2400 m2. Juhlasaliin mahtuu 750 henkeä. Pääsaliin saadaan vaihtoehtoisesti sijoiteltua 160-paikkainen nouseva katsomo.

Työnkulmalla on järjestetty vuosien varrella monenlaisia tapahtumia kaikenikäisille konserteista erilaisiin kursseihin jne. Nykyään siellä pidetään mm. päivätansseja, tanssikursseja ja siellä on myös bändeille harjoittelutilaa.

Talon omistava Lemminkäinen Talo Oy on hakenut kaupungilta asemakaavaan muutosta, joka mahdollistaisi rakennuksen purkamisen.

Toivoisimme että talo säilytettäisiin ja kunnostettaisiin koko kansan Kulttuuri- ja järjestötaloksi, sillä siihen Työnkulma tarjoaisi täydelliset puitteet. Tällaiselle Kulttuuritalolle, jossa voi järjestää kursseja ja seminaareja, konsertteja ja kokoontumisia, olisi tarve, ja talo voisi palvella kaikkia ikäryhmiä ja kaupunkilaisia tasapuolisesti ja lisätä näin kuopiolaisten viihtyvyyttä, yhteisöllisyyttä sekä hyvinvointia.

henna hartikainen    Ota yhteyttä adressin tekijään