Pro Koulukatu

Koulukadun tekojääratojen tulevaisuus on turvattava!

Ja se turvattiin - - - - - lukekaa alta!

Keskiviikkona 4. maaliskuuta 2015 adressin aloittaja sai mustaa valkoiselta Tampereen kaupungin liikuntajohtajalta Pekka P. Paavolalta, että Koulukadun tekojääradalle hankitaan uusi kylmäkontti. Juuri tätä asiaa adressilla ajoimme!

Paavolan sanoin:

"Yhdessä kaupunginTilakeskuksen kanssa laitoimme järjestykseen niitä kohteita, mihin on akuutein tarve perusparantamiseen ja Koulukadun kentän kylmäkoneiston uusiminen nousi yhdeksi kärkikohteeksi tänä vuonna. Ideana on tuoda paikalle kylmäkontti, joka jatkossa toimii tekojään mahdollistajana. Vanha kylmäkoneisto voidaan tarvittaessa purkaa."

Näin homma sai suotuisan lopun.

KIITOS KAIKILLE ALLEKIRJOITTAJILLE!   TEITÄ OLI 1718 IHMISTÄ!

Jari Niemelä

Tässä vielä muistoksi adressi:

Suomen ensimmäisen tekojääradan, Tampereen Koulukadun kenttien tulevaisuus on vaakalaudalla. Kenttien jäähdytysjärjestelmä vaatii pikaisesti uusimista, sillä EU-direktiivin kieltämää kylmäainetta ei nykyiseen laitteistoon saa enää lisätä. Uuden ja ajanmukaisen kylmäkontin kustannus on noin 500 000 euroa. Tällaiseen summaan ei kaupungin budjetissa ole varauduttu.

Mikäli kentälle ei uutta kylmäkonttia hankita, pahimmillaan ensi syksystä lähtien ei Koulukadulla enää pelata saati luistella. Onko tämä liki 60-vuotiaan, maineikkaan ulkokaukalon tyly kohtalo? Onko aikeissa näivettää Koulukatu, jotta tilaa saataisiin raivattua asuinkerrostaloille? Missä on Tampereen kunnioitus niin monta kiekkolegendaa kasvattanutta peliareenaa kohtaan?

Me allekirjoittajat vetoamme Tampereen kaupunkiin, jotta Koulukadun keinojääratojen tulevaisuus saadaan pelastettua jääurheilun juniori- ja harrastustoiminnalle sekä koululaisliikunnalle.

Lisätietoa:
Pro Koulukatu -ryhmä Facebookissa