Kotirauha jokaiseen kotiin

Suomen viranomaisille

Kotirauha jokaiseen kotiin

Nykyään kotirauha riippuu puhtaasti naapurin omastatunnosta .Tällöin asukkaiden tasa-arvo ja kuluttajan oikeudet eivät säily.

Pyydämme tekemään selkeät ja tarkat asukkaiden järjestyssäännöt, joiden perustana olisi Suomen perustuslaki sekä ottamaan huomioon rakentamismääräykset äänieristyksestä ja akustiikan asiantuntijoiden ohjeet, jotta jokaiselle olisi selvää mitä asunnossa saa tehdä ja mitä ei, jottei se jäisi tulkintavaraiseksi kummallekin osapuolelle.

Vaadimme kansan terveyden säilyttämiseksi velvoittamaan kiinteistöt tilanteissa, joissa vaikka naapurin säännölliset toiminnot olisivat sallittuja, mutta jos asukas kokee ne (ajankellosta ja kestosta riippumatta) häiritseviksi, poistamaan häiriöt laittamalla sellaiset lisä-ääneneristykset, että häiritsevä ääni ei kantaudu naapuriin ja, jotta hiljaisia ja omaa rauhaa haluavia ihmisiä ei syrjittäisi, syyllistettäisi ja rangaistaisi sillä, että HE joutuvat vaihtamaan kotia.