Salon ohikulkutie rakennettava kaavoituksen mukaisesti

Tämä adressi on vasta-adressi Perussuomalaisten vaatimukseen siirtää Salon itäinen ohikulkutie pois kaavoituksen mukaiselta väylältään.

Meidän allekirjoittaneiden mielestä Salon itäinen ohikulkutie pitää rakentaa viivyttelemättä kaavoituksen mukaisesti. Tämä jo senkin takia, että muuttamalla linjausta joudutaan kaavoitusprosessi aloittamaan uudestaan, mikä lykkäisi tien valmistumisen hamaan tulevaisuuteen. Jos tien linjausta muutettaisiin, pakkolunastukset voisivat tulla kalliimmaksi kuin tavoitellut säästöt.

Sen lisäksi, että Salon itäinen ohikulkutie tarjoaa järkevän ohikulun kantatie 52:n liikenteelle, pitää huomata, että se helpottaa huomattavasti Salon sisäistä liikennettä, mm. Tupuri, Anjala, Mahlankankare, Palometsä, Pahkavuori ja Ollikkala hyötyvät siitä. Se olisi tavallaan kehätien osa, vrt. Kehä 1 pääkaupunkiseudulla.

Kulujen puolesta toteamme, että kaikki vaihtoehdot ovat mahdollisia, kunhan kaupungille ei koidu kohtuuttomia kuluja.

Tämä adressi ei ole puoluepoliittinen, emme ota kantaa muuhun kuin tähän asiaan.