Snellmanin päiväkoti säilytettävä!

Lappeenrannan kaupunginvaltuuston talouden tasapainotusohjelman vuoksi Snellmanin päiväkodin molemmat toimipisteet ovat sulkemisuhan alla kesään 2017 mennessä.

Snellmanin päiväkoti on yksi harvoista keskustan päiväkodeista ja tekee yhteistyötä Lönnrotin koulun kanssa turvaten tulevien koululaisten sopeutumisen uuteen ympäristöön. Päiväkodin lapsiluku on inhimillinen ja toiminta virikkeellistä sekä toimitilojen sijainti keskustan tuntumassa asuville perheille erinomainen.  On kohtuutonta, että välimatkat kodin ja päiväkodin välillä kasvaisivat jopa kilometrejä, etenkin autottomille perheille! Myöskään Lönnrotin koulun kanssa olevalle yhteistyölle ei olisi enää jatkajaa eli taas lapset kärsisivät!

Täten vetoankin pienten lasten vanhempiin päiväkodin säilyttämiseksi! Tulostan nimilistan ennen kaupungihallituksen ja valtuuston kokousta (pidetään 21.11.2016) ja toimitan eteenpäin päättäjille.

Olen laittanut tiedon adressin olemassaolosta sähköpostilla 17.10.2016 kokoukseen osallistuville (kasvatus- ja opetuslautakunta) ja ilmoittanut samalla, että nimien kerääminen jatkuu edelleen, aina kokouksen edeltävälle viikolle saakka.

Adressin nimilista toimitettu tulostettuna kasvatus- ja opetuslautakunnalle (Jarmo Pullille) 7.11.2016, seuraava kokous 14.11.2016 maanantaina.

Katarina Marjakangas    Ota yhteyttä adressin tekijään