Suolahden seurakunnan 4-5vuotiaiden kerhon puolesta!

Äänekoski taas lasten kustannuksella kerää säästöjä.

Aikaisemmin jo kirjoitin tästä Suolahden seurakunnan kerhon muutoksesta omassa profiilissani Facebookissa. Nyt puheista tekoihin.

Eli nykyisellään kerho 4-5vuotiaiden ryhmässä on ollut 2krt/vk, 3tuntia/pv ja hinta on ollut sen 50€ VUODESSA. Nyt kerho on muuttamassa toimintaansa kahden vuoden kokeilulla ja Äänekosken kaupunki lähtee toimintaan mukaan. Kerhopaikka on vaihtuisi seurakunnan tiloista Alkulan päiväkodin pihassa sijaitsevaan "bänditilaan" ja hinnassa tapahtuisi suuri muutos 40€/KUUKAUSI. Kerhoa järjestettäisiin sama 2krt/vk ja 3tuntia/pv.

Vanhalla mallilla kerhossa on lapset saaneet itse viedä kerhoon omat evääns, uudessa kerhossa Alkulan päiväkodilta tarjottaisiin aamupäiväryhmässä oikea ruoka ja iltapäiväryhmässä välipala. Minun ja monen muun äidin/isän mielestä muutos on huonompaan suuntaan. Joo, kyllähän ruoka kerhossa tarjottuna olisi hyvä juttu mutta hinta kauhistuttaa ja ruokailu veisi enemmän aikaa muusta toiminnasta ja koska vanhassa mallissa ei ole valittamista ollut. Suurin osa seurakunnan kerhossa käyvistä lapsista on perheestä joista jompikumpi vanhemmista on kotona nuoremman kanssa kodinhoitotuella ja meistä jokainen varmasti tietää sen rahan olevan aika olematon.

Lapset käyvät kerhossa jossa saavat leikkiä, askarrella ja olla hetken muunkin ohjauksessa kuin oman vanhemman, ilman että se verottaa perhettä suuresti rahallisesti, eivätkä lapset tarvitse päivähoitopaikkaa päiväkodista. Nyt tämäkin ilo ollaan nostamassa hintoihin joilla tiedän monen kerhon loppuvan sen takia.

Kirjoitathan sinäkin nimesi niin jospa saataisiin jotain muutosta aikaan tähän järkiköyhään uuteen muutokseen.