Suomen potkupallo muututtava jalkapalloksi

Suomen jalkapallo niin maajoukkue-kuin seurajoukkueissa on potkupalloa. Mikäli aiotaan selviytyä futiksen arvokisoihin, pelin on muututtava jalkapalloksi. Huuhkajien karsinnat vuoden 2012 EM-kisoihin ovat menneet heikosti. Karsintojen avauksessa Suomi hävisi heikolle Moldovalle 2-0. San Marinon Suomi voitti vieraskentällä vain 0-1. Karsinnat olivat Suomen heikoimmat sitten vuoden 1994.

Seurajoukkueissa taso on pysynyt samana. Honka, KuPS ja TPS putosivat kaikki Eurooppa-liigasta. Mestarien liigassa HJK murkasi walesilaisen pubijoukkueen Bangor Cityn yhteismaalein 13-0. Seuraavaksi joukkue kohtasi monta astetta kovemman kroatialaisen Dinamo Zagrebin. Zagrebia vastaan HJK meni johtoon, mutta teki sen jälkeen oman maalin. Lopulta Klubi putosi Dinamolle yhteismaalein 1-3. Seuraavaksi HJK saa vastustajakseen Eurooppa-liigan puolella kivikovan Schalke 04:n. HJK voitti ensimmäisen osan 2-0, mutta vieraskentällä kyyti oli kylmää. Schalke voitti toisen osan 6-1 ja meni jatkoon yhteismaalein 3-6.