Perustulo, nyt!

Jokainen työtön, toimeentulotuella elävä, pätkätöissä oleva tai lasten tulosidonnaisella vanhempainrahalla elävä!

Jokainen työssä käyvä, opiskeleva, eläkkeellä oleva tai muuten yhteiskunnan tilaan kyllästynyt tai siitä huolestunut!

Tämä valtio on meidän, kansalaisten. Jokainen meistä ansaitsee arvostusta nykyaikaisessa yhteiskunnassa, riippumatta taloudellisesta tai sosiaalisesta asemasta.
Tämä arvostus tulee näkyä myös tuloissamme!

Jokainen on oikeutettu turvattuun elämään, olosuhteista riippumatta.

Tämä on vaatimus perustulosta vailla ehtoja, perustulosta, joka on irrotettu työstä ja joka antaa valinnan vapauden työn, koulutuksen ja asuinpaikan suhteen!

Allekirjoita adressi, joka tullaan toimittamaan Suomen eduskunnalle merkkinä siitä, että muutoksen aika on tullut!
Vanhat pölyttyneet käsitykset sosiaaliturvasta eivät toimi tämän päivän yhteiskunnassa ja jokaiselle meistä on turvattava ihmisarvoinen elämä tulevaisuudessa.

Epävarmuudessa elää meistä jokainen, asemasta riippumatta.

Lisäys, 23.1.2007.: Vihreä liitto ajaa vaaleissa esitystä perustulosta, asiaan kannattaa tutustua puolueen sivuilla. Edistystä tapahtuu, hitaasti mutta varmasti.http://www.vihreat.fi/fi/perustulo

Tulen luovuttamaan adressin piakkoin, jotta tämä tärkeä asia saisi tilaa vaalikeskusteluissa ja tulisi selväksi, että tällaista mallia kannattaa monet eri elämäntilanteissa olevat ihmiset tuloluokasta tai muusta sosioekonomisesta asemasta riippumatta.

Lisään tarkemman luovutuspäivän tänne lähiaikoina, kiitos kaikille nimensä jo kirjoittaneille. Toivon, että nimiä tulee vielä lisää ja tieto adressista pääsee mahdollisimman monien ulottuville nyt, kun asiaan on mahdollisuus todella vaikuttaa.

Lisäys, 15.2.2007: Myös liberaalien vaaliohjelmasta löytyy esitys perustulosta: http://sp.liberaalit.fi/alasivut/tavoiteohjelma.aspx.

Lisäys, 15.3.2007: Adressin luovutus siirtyy ajankohtaan, jolloin nyt valittavan eduskunnan on aika lunastaa annetut lupaukset. Olen ollut yhteydessä perustuloa kannattaviin puolueisiin, joilta ei ole tullut mitään kannanottoa tätä adressia kohtaan. Itse mietin vielä tarkkaan, kenelle ääneni menee näissä vaaleissa, sillä voi olla, että puheet tämänkin asian kannattamisesta ovat monella taholla vain puheita.

Lisäys, 2.11.2009: Adressi sulkeutuu kuluvan vuoden viimeisenä päivänä, allekirjoitukset toimitetaan eteenpäin tammikuussa 2010. Infoa saadusta vastaanotosta tulee tälle sivulle nimien luovutuksen jälkeen.

Taina Tuomisto, kotiäiti/opiskelija/luokanopettaja    Ota yhteyttä adressin tekijään