Tapanilan alakoulu säilytettävä

Tapanilan alakoulu on idyllinen puukoulu, jossa eka-tokaluokkalaiset lapset ovat aloittaneet koulutaipaleensa Tapanilassa jo kymmenien vuosien ajan. Viimeeksi koulujen yhdistämistä ja lakkauttamista suunniteltaessa lakkauttamispäätöksen tekeminen Tapanilan alakoulun osalta lykättiin vuoden 2007 aikana tehtäväksi.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Tapanilan alakoulun toimintaa jatketaan. Alakoulun idyllinen ilmapiiri ja pieni koko antavat hyvän pohjan koulutyön ensimmäisiksi vuosiksi.

Koulun lakkauttamisasiaa on valmisteltu ja keskusteltu tähän asti joka toinen vuosi. Asian jatkuva keskeneräisyys aiheuttaa epävarmuutta asukkaiden keskuudessa. Niin ikään koulun kehittäminen on vaikeaa, kun ei ole varmuutta, kuinka kauan koulun toiminta jatkuu. Vaadimme, että päätös alakoulun säilyttämisestä tehdään pysyväksi.

Lisäksi huomautamme, että oppilaaksiottoalueelle on Fallkullan ja Vanhan tapanilantien ympäristöjen rakentamisen myötä tulossa paljon uusia oppilaita, Hiidenkiven jättikouluun eivät kaikki alueen oppilaat tule sopimaan.