Terhi Kiemunki ulos eduskunnasta

Kansanedustaja Lea Mäkipään avustaja Terhi Kiemunki esitti tuoreimmassa Facebook-möläytyksessään, että virpoville muslimilapsille tulisi antaa kondomeja palkaksi ja pilkkasi heidän hijab-huivejaan vihjaillen, ettei palmusunnuntain perinne kuulu muslimeille. Hänen kannattajansa täydensivät päivitystä ehdottamalla virpojille palkaksi pekonia.

Tässä ei ole enää kyse huonosta huumorista, kuten ehkä Helena Erosen tapauksessa, tai harkitsemattomasta väärään seuraan hakeutumisesta kuten ehkä Ulla Pyysalon tapauksessa. Tässä on kyse lapsiin kohdistuvasta pilkasta ja islaminvastaisesta vihanlietsonnasta, jossa käytetään välikappaleena lapsia.

Tällaista käytöstä ei voi puolustaa millään tekosyyllä, eikä tällaiselle tule antaa minkäänlaista sijaa eduskuntalaitoksessa.  Myös kansanedustaja Lea Mäkipään on syytä ymmärtää, ettei tällainen käytös sovellu eduskunnan arvovallalle ja irtisanoutua avustajansa toiminnasta.

Päivitys 29.3: Kiemunki on jatkanut islamofobisia ulostulojaan maalailemalla pelkojaan muslimien suorittamasta kansanmurhasta Suomessa. Maahanmuuttovastaisessa kirjoituksessaan hän vähätteli 11-vuotiaan tummaihoisen Valtteri-pojan televisioesiintymistä rasistisesta kiusaamisesta. Mäkipään olisi korkea aika lunastaa lupauksensa, ettei hän tule sallimaan tämäntyyppisten ulostulojen jatkumista.