Impivaarantien töyssytalkoot

Veikkolassa Impivaarantielle ja sen lähiteille on viime vuosina rakennettu runsaasti asutusta ja suunta jatkuu: parhaillaan raivataan metsää 18 omakotitalon tieltä. Jo nyt alueella asuu paljon lapsiperheitä, ja Impivaarantie toimii läpikulkutienä monen perheen kodista koululle ja Veikkolan keskustaan.

Tiellä on suosituksena matala nopeusrajoitus (30 km/h) mutta monet autoilijat ja mopoilijat vähät välittävät liikennemerkistä. Varsinkin Lamminjärvelle päin mukavasti laskeva, suht suora tie saa vauhdin kiihtymään helposti lähelle 80 km/h, ja tiellä kävelevät tai pyöräilevät pienet lapset ja aikuiset joutuvat kohtaamaan hurjia vaaratilanteita joka päivä. Yksi ikävimpiä kohtia Impivaarantiellä on varmasti Kullervonkujan tasa-arvoinen risteys, jossa isot kuuset peittävät näkyvyyden täysin järveltä päin ajaessa. Harva autoilija ymmärtää hidastaa vauhtia, kun koko risteys on peitossa sankan kuusirivistön takana.

Kirkkonummen kunta on suunnitellut rakentavansa jalkakäytävän/pyörätien Impivaarantien loppupäähän aikaisintaan kahdeksan vuoden päästä, vuonna 2016. Kyselyjemme perusteella esimerkiksi töyssyjen rakentamiseen ja uusien, paremmin näkyvien liikennemerkkien vaihtamiseen voisi löytyä rahaa, mikäli me kuntalaiset itse olemme aktiivisia asiassa.

Osallistu siis talkoisiin allekirjoittamalla vetoomus asuinympäristömme turvallisuuden parantamiseksi!