Vetoomus Oulun yliopiston kielikeskuksen kielivalikoiman puolesta

MONIPUOLINEN KIELIVALIKOIMA JA VIESTINNÄN OPETUS SÄILYTETTÄVÄ OULUN YLIOPISTON KIELIKESKUKSESSA!

Oulun yliopisto aloittaa yt-neuvottelut kielikeskuksen opetus- ja tukitehtävissä toimivan henkilöstön kanssa 15.2.2010.

Vetoamme yliopiston päättäjiin, ylimpiin virkamiehiin ja hallitukseen, jotta kielikeskuksen monipuolinen kieli- ja viestintäopintojen valikoima tukitoimineen säilyvät.

Oulun yliopiston kielikeskus tarjoaa yliopisto-opiskelijoille ainutlaatuisen mahdollisuuden monipuolisen kielitaidon sekä vuorovaikutus- ja viestintätaitojen hankkimiseen. Kielikeskus edistää mahdollisuutta vaihto-opiskeluun ja tukee kansainvälisiä opiskelijoita tarjoamalla heille suomen kielen ja kulttuurin opetusta.

Työelämässä edellytetään yhä monipuolisempaa ja syvällisempää kielitaitoa sekä taitoa viestiä erilaisissa tilanteissa. Nämä taidot ovat tärkeä rekrytointiperuste ja osa nykypäivän ammattitaitoa. Kielikeskus tukee opiskelijoiden mahdollisuutta hankkia riittävän hyvä ja laaja kielitaito. Kielivalikoiman ja opetuksen supistaminen veisi Oulun yliopiston opiskelijoilta mahdollisuuden turvata kilpailukykynsä tulevaisuuden työmarkkinoilla.

Kielikeskus tukee asiantuntijatoiminnallaan myös Oulun yliopiston omaa henkilökuntaa, joka tarvitsee entistä syvällisempiä taitoja toimiakseen yhä kansainvälisemmässä toimintaympäristössä.
Kielikeskus edistää Oulun yliopiston profiloitumista kansainvälisenä tiedeyliopistona.

LAAJA KIELIVALIKOIMA SEKÄ TASOKAS KIELTEN JA VIESTINNÄN OPETUS ON SÄILYTETTÄVÄ!

PUOLUSTA MAHDOLLISUUKSIA OPISKELLA KIELIÄ JATKOSSAKIN!

NYT ON AIKA TOIMIA PIKAISESTI!

Vetoomus toimitetaan yliopiston johdolle.
Nimien keräystä jatketaan ainakin Oulun yliopiston hallituksen seuraavaan kokoukseen saakka, joka järjestetään torstaina 11.3.2010.

Vetoomuksen on laatinut kielikeskuksen henkilökunta Oulussa 10.2.2010

Päivitetty 16.2.2010, lisätty linkki englanninkieliseen vetoomukseen

Link to English version:
Petition to keep the wide range of languages and communication skills teaching at Oulu University Language Centre

25.3.2010 Adressi on luovutettu rehtorille ja yliopiston hallitukselle. Nimien keruuta jatketaan kuitenkin edelleen. Yliopiston tiedotustilaisuus kielikeskuksen henkilökunnalle pidetään ke 31.3. klo 15.