Tuet pois pitkäaikaistyöttömiltä!

Tuet kokonaan pois pitkäaikaistyöttömiltä.

Eikö olisi hyvä jos semmoinen joka luistaa kaikista töistä ja elää vain huvikseen verorahoilla, laitettaisi kuriin ja järjestykseen.

Ehdotan että kaikki jotka ovat olleet 3 vuotta työttömänä ja eivät ole saaneet koulutuksista huolimatta yli 1 vuoden ja 3 kuukauden mittaista yhtäjaksoista työtä, tai jotka ovat nauttineen karenssi ajasta kaksi kertaa 5 vuoden sisällä, laitettaisiin tekemään jotain työtä rahansa eteen. Kuten esimerkiksi polkemaan pyörällä sähköä valtakunnan verkkoon.

Saatavan sähkön määrä ei ehkä ole kovin suuri, mutta pelko joutua polkemman olisi niin kova ettei työttömyyttä synny enää niin helposti. Kaikki vanhat viat ihmisissä käytäisiin läpi, joiden varjolla työtä on vältelty jo vuosia. Jos työ ei edelleenkään maistu niin polkeminen odottaa.  Nykyään myös käsillä voi veivata sellaisita pedaali veiviä, joten myöskään alaraaja viat eivät ole esteenä.

Palkkaus polkemisesta olisi täysin verrannollinen saatavan sähkön määrään. Suhde sähkön ja palkan välillä täytyisi olla sen verran korkea, että tuet tippuisivat kaikilta jonkin verran. Myös viikonloppuisin täytyisi tehdä työtä, jotta tukihaaveet täyttyisivät.

Terveyshyödyt olisivat verrattomat. Kun työttömät harrastavat liikuntaa heille ei jää aikaa makoilemiseen ja ne jotka ottavat alkoholia ongelmaksi asti, joutuisivat väkisin vähentämään jotta he jaksaisivat seuraavana päivänä "töissä"

Jos tähän tulee riittävästi allekirjoituksia niin teen tästä välittömästi lakiehdotuksen

Kunnioittavasti: Mace