Turvapaikka islamista kristinuskoon kääntyneelle naiselle

Me allekirjoittaneet  pyydämme, että Comfort Koomsonin ja kolmen alaikäisen tyttärensä uusi turvapaikkahakemus otetaan vastaan ja siitä tehdään myönteinen päätös.

Comfort Koomson on lähtöisin muslimiperheestä. Hän  kuuluu nykyään helluntaiseurakuntaan, johon liittyi jo Ghanassa asuessaan. Myös hänen miehensä on kristitty, mutta tämä katosi Kreikan levottomuuksissa kaksi vuotta sitten. Pelkäämme, että mies on kuollut. Comfortilla on siis yksin huollettavanaan 4-, 8- ja 11-vuotiaat tyttäret, jotka ovat kaikki suuressa vaarassa, jos heidät karkotetaan Suomesta Ghanaan. Heillä ei ole siellä ketään, jonka luokse he voisivat mennä, eivätkä tyttäret ole koskaan Afrikkaa nähneetkään, koska ovat syntyneet Euroopassa. Comfort puolisoineen  joutui lähtemään Ghanasta, koska muslimisuku ei hyväksynyt heidän uskoaan. On täysin kohtuutonta, että äiti yksin pienine lapsineen lähetetään sinne takaisin.

Comfort Koomsonilla on paljon ystäviä Suomessa, jotka tahtoisivat hänen jäävän tänne ja tekevän täällä työtä. Näin hän itsekin toivoo voivansa tehdä.