somero-forssa uusi tie

Someron ja Forssan väliset molemmat tiet, sekä Jokioisten, että Torron (Laitiaistentie) kautta kulkevat on ennen sotia rakennettuja, tsaarin aikaisia ikivanhoja kärrypolkuja, kapeita, mutkaisia ja mäkisiä, Someron ja Forssan välisillä ikivanhoilla tsaarin aikaisilla tieosuuksilla jyrää yötä päivää raskasta liikenettä hyvin paljon ja se on hyvin tärkeä kauttakulkureitti molempiin suuntiin ajettuna, eikä nämä ikivanhat tsaarin aikaiset kärrypolut ole enää pitkään aikaan vastanneet tämän päivän liikennöitävää kuntoa lähestulkoonkaan.
Somero - Forssa välinen tieosuus on jo kauan ollut todellinen ammattiautoilijoiden painajainen, kyseinen tieosuus on oikeasti hengenvaarallinen jokaiselle tielläliikkujalle.
Someron ja Forssan välisillä ikivanhoilla tsaarin aikaisilla teillä on aina tasaisin väliajoin joku rekka tai kuorma-auto ojan pientareella.
Uudesta suorasta ja kunnollisesta tiestä Someron ja Forssan välille on hahmotelmat olemassa, nyt tätä uutta, suoraa ja leveämpää tietä pitäisi ryhtyä kiireesti rakentamaan ennen kuin kyseisellä välillä menetetään enemmän ihmishenkiä tai tapahtuu muita tapaturmia.
Me tämän adressin allekirjoittaneet vaadimme, että vihdoin ja viimmein Someron ja Forssan välille rakennetaan kauan odotettu ja toivottu uuusi, suora, leveämpi ja kunnollinen tie.

Psta. Uuden, suoran ja kunnollisen Somero - Forssa välisen tien vapaa kannattajaryhmittymä, yli puoluerajojen.