Markku Uusipaavalniemen skandaalihaastattelu on uutisoitava!

(Lista adressin luomisen jälkeen julkaistuista uutisista löytyy videoiden alapuolelta. Raportoi listasta puuttuvista uutisoinneista osoitteeseen erkka.kulmala(at)gmail.com.)

HUOM!
Tämä adressi ei ota kantaa Markku Uusipaavalniemen poliittisiin tai yhteiskunnallisiin näkemyksiin.

On outoa, että uutiskynnyksen ylittävät puistosta löytynyt lihapulla ja Muonion jättilohi, vaikka samaan aikaan ihmiset ovat tietämättömiä Markku Uusipaavalniemen 22.9.2010 julkaistusta haastattelusta. Haastattelu on herättänyt varauksetonta mielenkiintoa ja suurta hämmästystä myös politiikasta kiinnostumattomien joukossa eikä suotta.

Olen huolissani suomalaismedian tilasta ja siitä millä kriteereillä uutisoinnin kohteet valitaan. Mielestäni mm. seuraavat haastattelussa esiintyneet kommentit valtapuolueen kansanedustajalta ja talousvaliokunnan jäseneltä ylittävät uutiskynnyksen:

"Muutos on saatava tähän maahan aikaseks, suuret puolueet ei tuu millään tavalla tätä tekemään..."

"Ihmisten pitäis saada tietää, miten raha luodaan, ketkä sitä hallinnoi, ketkä tekee päätökset... Täs on todellakin semmosta suurta illuusiota ilmassa..."

"...tää on suurta propagandakoneistoa, mikä pyörittää tätä keskustelua..."

Jos olet samaa mieltä, allekirjoita tämä adressi!

Lähestyin sähköpostitse 26.9.2010 Helsingin Sanomia, Turun Sanomia ja Aamulehteä tämän haastattelun uutisointiin liittyen. Tätä adressia luodessa lehdet eivät olleet vastanneet kysymykseeni. Uutisvihje lähetetty 5.10.2010 myös Ylelle, Ilta-Sanomille, Iltalehdelle, STT:lle, Keskisuomalaiselle, Taloussanomille, Kauppalehdelle, Suomi TV:lle, A-Tuubille ja Savon-Sanomille.

Kansanedustaja Markku Uusipaavalniemen kolmiosainen haastattelu:

Uutisoinnit aiheesta:

Yhteystiedot: