Vaajakosken ohitustie tehtävä tunneliin

Viitaten jo pitkään velloneeseen keskusteluun ja lääkäri Matti Suutarin Keskisuomalaisessa 28.11.2008 julkaisemaan kirjoitukseen, me allekirjoittaneet vaadimme Vaajakosken ohitustien rakentamista tunneliin.

Nykyiset suunnitelmat ainutlaatuisen järvimaiseman ja ympäristön raiskaavan siltahankkeen osalta on heitettävä romukoppaan. On osattava tehdä taloudellisesti järkevä, nykytekniikkaa hyödyntävä, luonnon, estetiikan ja viihtyvyyden huomioon ottava tunnelipäätös.

Päättäjämme ovat viime aikoina osoittaneet kykenevänsä kauaskantoisiin ja vastuullisiin päätöksiin. Sellaisiin päätösiin, joilla ei tuhota ympäristöämme. Päätöksiin, joissa verovaroja käytetään oikein. Päätöksiin, jotka lisäävät asukkaiden viihtyvyyttä ja säilyttävät meille keskisuomalaisille rakkaat maisemat myös jälkipolvillemme, estämättä alueen taloudellisen toimeliaisuuden tai liikenteen kehittymistä.

Me allekirjoittaneet haluamme osoittaa tukemme päättäjille, jotka ovat valmistelemassa ja tekemässä yllä kerrotut ehdot täyttävää vastuullista tunnelipäätöstä.