Kotivakuutuksen/ Vapaaehtoisen kaskon saanti myös luottotietonsa menettäneille.

Suomessa on paljon luottotietonsa menettäneitä ihmisiä, syystä tai toisesta luottotiedot mennyt.Jonka takia heiltä evätään kotivakuutuksen saanti,henkivakuutusta ei myönnetä ja autoonkaan ei saa kaskoa.Mutta pakollisen liikennevakuutuksen saa kun kerralla maksaa vuoden laskun.Asia on todella epätasa-arvonen ihmisten kesken.Jolla on luotot kunnossa saa vakuutukset mutta se jolla tiedot ei ole kunnossa et voi suojata mitenkään omaisuuttasi.Otetaan esimerkkinä kotivakuutus; tulee tulipalo ja tuhoaa omaisuuden eikä ole sitä vakuutusta niin silloin ihminen/perhe on täysin lyöty millä aloittaa alusta.Kun ei ole sitä vakuutusta.Kaikki meni palossa.Ja taas semmoinen kellä on vakuutus kunnossa ja palo tulee niin vakuutusyhtiö korvaa jossain määrin.Silloin tällä henkilöllä asiat on paljon paremmin,kun saa tukea vakuutuyhtiön rahan muodossa.Ja sitten mennään kaskovakuutukseen jos sinulle ei sitä ole myönnetty ja joku polttaa autosi parkkipaikalla et saa mitään korvauksia eikä ole moisia rahoja säästössä että voisit ostaa jonkun tilalle.Ja taas semmoinen kellä kasko on myönnetty ja auto poltetaan saa rahaa vakuutusyhtiöstä ja voi mennä ostaan toisen auton palaneen tilalle.Ja molemmat tarvii autoa työmatkoilla,niin sitten se kellä oli kasko saa jatkaa huoletta ajoa töihin.Mutta se kelle kaskoa ei ole myönnetty,kärsii tilaanteesta kun ei ole millä autoa ostaa.Siinä pulma palaneen auton omistajalla.Ja henkivakuutusta ei myönnettä kun luottotiedot on mennyt,sekin tuntuu oudolta kun jokainen haluaisi turvata lähimmäisensä jos yhtä'äkkiä sattuisi jokin onnettemuus jossa vakuuutuksen ottaja menehtyy.Tätäkään ei luottotietonsa mennättänyt henkilö saa.On yksin oikeus vain luottotietonsa säilyttäneellä.Näissä asioissa emme todellakkaan ole tasa-arvoisia.Kaikilla pitää olla oikeus turvata omaisuutensa.Ja näihin tuikitärkeisiin pitäisi hallituksen tehdä pikaisesti muutoksia.