Vantaan linjastomuutos uudelleen arviointiin

Uusi linjastomuutos heikentää merkittävästi useiden vantaalaisten työ- ja koulumatkoja sekä muuta asiointia. Se myös vähentää joukkoliikenteen osuutta ja pakottaa osan siirtymään oman auton käyttöön tai muuttamaan pois paikkakunnalta. Myös monien liikuntarajoitteisten mahdollisuus käyttää joukkoliikennettä heikkenee. Vantaan päättäjien tulee ottaa suora vastuu siitä, ettei YTV huononna nykyisiä yhteyksiä ja tarvittaessa palauttaa myös linjaston suunnittelu takaisin Vantaan kaupungille.
Nyt olisi ehdottomasti kaikin tavoin saatava nykyiselle suunnitelmalle vähintäänkin aikalisä. Virkamiehet eivät usko vaikka heidät haukutaan asukasiltojen jokaisessa puheenvuorossa. Täystuhon välttämiseksi olisi pyrittävä vaikuttamaan YTV:n johtoon ja hallitukseen jotta epäonnistunut suunnitelma hylättäisiin, tai jos tämä tie ei toimi olisi pyrittävä vaihtamaan YTV:n hallitus vaatimalla julkisesti heidän eroa.