VASTUSTAMME TUKIEN JA ETUUKSIEN LEIKKAUKSIA!!

Köyhät köyhtyy  ja rikkaat rikastuu, näinkö se menee?!

Hallitus uhkaa puuttua lapsiperheiden toimeentuloon lapsilisien 10% leikkauksen ja toimeentulotuen indeksikorotuksen jäädyttämisen muodossa. Suomessa on pian valtava lapsiperheköyhyys!!! Leikkauksista eivät kärsi hyväosaiset vaan kaikkein kipeimmin tukien tarpeessa olevat.

!!!NYT LEIKATAAN VÄÄRÄSTÄ PÄÄSTÄ!!! !!!ALLEKIRJOITA JA VAIKUTA!!! Viedään kansalaisaloite eduskunnan käsittelyyn!!

Hallitus on valmis leikkaamaan kaikista pienituloisimmilta, erilaisten tukien saajilta ja sosiaaliturvasta. Tuloerot kasvavat ja yhteiskuntaluokkien välinen kuilu syvenee.  Pääomatulostakin leikataan ilmeisesti vain näön vuoksi. Tosiasia on kuitenkin se, että:

"Lapsilisistä ollaan leikkaamassa 110 miljoonaa euroa, eli vajaat kymmenen prosenttia niiden nykyisestä määrästä. Lisäksi sosiaalietuuksia ollaan jäädyttämässä ainakin osittain."/Yle uutiset

Opiskelijoiden, työttömien ja eläkeläisten tukien täysmääräisen indeksikorotusten puuttuminen, lapslisien leikkaus/verotus, sosiaaliturvan ideksikoroituksen jäädyttäminen ja lääkkeiden hintojen kasvu..

Näiden säästötoimenpiteiden toteuduttua voimme sanoa hyvästit hyvinvointivaltiollemme!!!

Lapsilisien leikkaustavoite on huima ja se kohdistuu kaikkiin lapsiperheisiin. Lapsiperheille tarkoittettujen Kela-etuuksien lisäksi moni perhe joutuu hakemaan toimeentulotukea esim. perhekoon vuoksi, työttömyyden tai opiskelun takia. Monissa tapauksissa Kela:n tuet erivät ole riittäviä.

Mikäli sosiaalietuuksien indeksikoroitus jäädytetään se tarkoittaa lapsiperheköyhyyden huimaa nousua Suomessa. Indeksikoroituksen jäädyttäminen tarjoittaa sitä että vuosi vuodelta lapsiperheiden ostovoima heikkenee. Ja tämä koskee erityisesti kaikista köyhimmässä asemassa olevia lapsiperheitä ja muita sosiaaliturvan saajia!!! Myöskään muiden tukien indeksikoroituksiin ei pitäisi puuttua.

Lääkkeet kuuluvat jokaiselle osana ihmisarvoista elämää. Lääkkeiden Kela-korvausta ei tule heikentää eikä verotukseen puuttua!!!

Mitä jos leikattaisiin vaihteeksi hyvätuloisilta, ei Kela-tukien saajilta!!

ALLEKIRJOITA JA VASTUSTA TUKIEN JA ETUUKSIEN LEIKKAUKSIA!!

Jos adressi saa tarpeeksi allekirjoituksia luovutamme sen eduskunnan käsittelyyn kansalaisaloitteena!!