Vastaisku juhannusliikenteen rekkaprotestille

Rekkakuljettajat uhkaavat pysäyttää juhannusliikenteen johtuen polttoaineen hintojen noususta. Olemme sitä mieltä, että kuljetusyrittäjien tulisi siirtää hinnat sopimushintoihinsa eikä taistella yhteiskuntaa vastaan. Jos kuljetusyhtiöille ei makseta riittävää hintaa, heitä on sitten tässä kilpailutilanteessa liikaa, eikä se ole koko yhteiskunnan ongelma.

Jos poliisi ei sakota ja ohjaa teitä tukkivaa raskaanliikenteen kalustoa pois pääväyliltä, niin toivomme henkilöautokuljettajilta vastaiskuna seuraavaa:

- Jos aikataulumme sallii, hiljennämme lähikuukausina lain suomin mahdollisuuksin rekkojen edessä sillä edellytyksllä, että poliisi sallii rekkojen ajavan hiljempää pääväylillä. Jos tämä on lain tulkinnan mukaan raskaalla kalustolla mahdollista, sama on mahdollista henkilöautolla.
- Pysäköimme mahdollisuuksien mukaan siten, että pysäköintimme estää rekkaliikennettä. Tässä tulee myös noudattaa lakia.
- Lopetamme antamasta tilaa raskaalle liikenteelle kaistanvaihdoissa yms lain suomin mahdollisuuksin.

Lisätietoa rekkaprotestista löytyy esimerkiksi seuraavalta sivulta: