Vastaveto sukupuolineutraalin avioliiton puolesta

Me jotka allekirjoitamme tämän adressin annamme äänemme sukupuolineutraalin avioliittolain puolesta sen kumoamiseen tähtäävää kansalaisaloitetta vastaan. Kansalaisaloite on julkaistu oheisella internet-sivustolla:

Me seisomme vahvana sen jalon periaatteen takana, että kaikki ihmiset voisivat elää yhteiskunnassamme mahdollisimman tasa-arvoisessa asemassa. Pelkkä seksuaalinen suuntautuminen ei mielestämme ole järkevä peruste asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan missään asiassa, eikä siten myöskään avioliitossa. Haluamme painottaa, ettei kansalaisaloitteessa mainittu lapsen oikeus isään ja äitiin ole oikea peruste sukupuolineutraalin avioliittolain kumoamiseen ja että esimerkiksi yksinhuoltajuuden salliminen on ristiriidassa sen kanssa. Lisäksi haluamme painottaa, että adoptiolapselle mikä tahansa huoltajuus on parempi vaihtoehto kuin ilman vanhempia kasvaminen ja että sukupuolineutraali adoptio-oikeus parantaisi näiden lasten mahdollisuutta löytää itselleen huoltaja. Vastustamme myös läpi menneiden lakien pakonomaista muuttamista heti niiden hyväksymisen jälkeen, jo ennen kun niitä on edes kokeiltu. Tämä on mielestämme on resurssien haaskaamista.

Jos kannatat kunkin yksilön oikeutta olla oma itsensä ilman, että hänen oikeuksiaan rajoitetaan, allekirjoita tämä adressi ja anna äänesi hyvän asian puolesta.