Veikkauksen pelien palautus% painettaviksi kuponkeihin

Iso osa veikkauksen rahapelejä pelaavasta kansasta ei tiedä ostamansa kupongin todellista arvoa. Esimerkiksi, koska lotossa palautusprosentti on 40; jokainen 10€ sijoitettuna lottoon palauttaa keskimäärin 40% eli 4€. Siten juuri ostettu 10 euron arvoinen lottokupongi, vaihtuessaan ostajalta myyjälle, on 4 euron arvoinen.

Tämän adressin tarkoituksena on kerätä kannatusta sille, että veikkauksen olisi painettava lipukkeisiinsa pelien todelliset palautusprosentit.

Palautusprosentit ovat:

Palautusprosentilla tarkoitetaan sitä määrää pelien liikevaihdosta, joka palautuu pelaajille voittoina. Palautusprosentit vaihtelevat peleittäin. Vuonna 2007 Veikkaus maksoi kaikkien pelien voittoina pelaajille yhteensä lähes 713 miljoonaa euroa.

Korkeimmat palautusprosentti urheilupeleissä

Korkein kohdekohtainen palautusprosentti on kiinteäkertoimisessa Pitkävedossa (88 %). Muuttuvakertoimisissa vedonlyöntipeleissä palautusprosentti on keskimäärin 70 prosenttia pelien liikevaihdosta. Raviveikkausten palautusprosentti on 65 ja Vakion 55.

Päivittäispeleissä korkein onnenpelin palautus

Veikkauksen onnenpeleissä – Lotossa, Viking Lotossa ja Lauantai-Jokerissa maksetaan pelaajille takaisin voittoina keskimäärin 40 prosenttia pelien kokonaisvaihdoista. Päivittäin arvottavissa numeroveikkauksissa, kuten Kenossa ja Mitalipelissä palautusprosentti on 45–65.

Arpojen palautusprosentti on 45

Veikkauksen raha-arvoissa palautetaan pelaajille 45 prosenttia pelien kokonaisvaihdoista

(Lähde: Veikkaus.fi)