Vetoomus Helsingin metsien säilyttämiseksi

Luontojärjestöt ovat kartoittaneet Helsingin arvometsiä ja laajempia luonto- ja virkistysalueita sekä tehneet esityksen niiden turvaamisesta säilyttävillä ja suojelevilla kaavamerkinnöillä Helsingin uudessa yleiskaavassa ja asemakaavoituksessa. Esityksessä todetaan, että rakentamiselle on löydettävissä kestävämpiä ratkaisuja kuin kaupunkirakenteen levittäminen luontoalueille.

Me allekirjoittaneet vetoamme kaupunkisuunnitteluvirastoon ja Helsingin kaupungin päättäjiin, että Helsingin metsien säilyminen luontojärjestöjen esittämällä tavalla turvattaisiin kaavoituksessa.

Luontojärjestöjen esitykseen voi tutustua täällä.

Alla on koostekartta säilyttävillä ja suojelevilla kaavamerkinnöillä turvattavaksi esitettävistä Helsingin luonto- ja virkistysalueista.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista sivustollamme. Vetoomuksen laatija kuitenkin näkee lomakkeeseen ilmoittamasi tiedot.

Saat sähköpostiviestissä linkin vahvistaaksesi allekirjoituksesi. Ole hyvä ja tarkasta sähköpostisi (myös roskapostikansio).
Pitäisikö taksi- ja apteekkilupien määrän rajoittamisesta luopua?