Virtain Yhtenäiskoulu

Me allekirjoittaneet vaadimme Virroille yhtenäiskoulua. Yhtenäiskoulu on oikea ratkaisu useasta eri syystä.

1. Alakoulun sisäilmaongelmat ovat merkittävä terveysriski. Sisäilmaongelmaisten rakennusten korjaaminen ei aina onnistu ja tällöinkin kustannukset ovat merkittävä osa uuden hinnasta.
  2. Korjaamisen onnistuessa tuloksena on vanhanaikainen rakennus, jonka elinkaari on joka tapauksessa lopuillaan. Vain uudenaikaisissa tiloissa voidaan toteuttaa kunnolla nykyistä ja tulevaa opetussuunnitelmaa.
  3. Yläkoulun rakentamiseen ja alakoulun korjaamiseen varatulla summalla päästään lähelle uuden yhtenäiskoulun hintaa. Koulurakennuksen neliöhinnat ovat julkista tietoa ja yleisesti tiedossa. Lähes samalla summalla on ehdottomasti järkevämpää saada uudet nykyaikaiset tilat sekä ala-, että yläkoululle.
  4. Opettajien rekrytointi helpottuu. Nykyisellään on vaikeaa saada riittävästi tunteja kahden eri koulun aineenopettajille.
  5. Yhtenäiskoulu tukee eri ikäluokkien kohtaamista ja mahdollistaa tilojen käytön monitoimikeskuksena kaikille kaupunkilaisille, esim. liikunnan ja kansalaisopiston käyttäjille.
  6. Yhtenäiskouluun on mahdollista sisällyttää tiloja myös esikoululle. Tällä hetkellä osa esikoululaisista käy esikoulua kirjastolla, mikä ei ole tarkoituksenmukaista.
  7. Käyttökustannukset alenevat uuden rakennuksen myötä, verrattuna nykyisten koulurakennusten käyttökustannuksiin.

Adressin voimassaoloaika on 8.-21.11.2016. Adressit tuodaan Virtain kaupungintalolle 22.11.2016.

Adressin on aloittanut Virtain Rantatien koulun vanhempaintoimikunta. Lisätietoja salla.rantanen@evl.fi, seija.laaksonen@gmail.com

Rantatien koulun vanhempaintoimikunta    Ota yhteyttä adressin tekijään