sosiaaliviranomaiset aiheettomista huostaanotoista vastuuseen

Vaadimme että lastensuojeluviranomaiset on saatava vastuuseen virkavirheistä ja rikoksista. Lastensuojeluviranomaiset ovat rikkoneet hyvin monia lakeja,suorastaan pitävät suomen lakia pilkkanaan. Vaadimme valtion puuttumaan asiaan. Aiheettomat huostaanotot on purettava. Vanhemmilla ja lapsilla ei tunnu olevan minkäänlaista oikeutta suomessa. Lastensuojeluviranomaisten toimintaa on valvottava.Koska useimmissa huostaanotoissa ei ole lain vaatimia huostaanotto perusteita perusteltu niin, että ne olisivat lain mukaisesti perusteltuja. Sijoituspaikat myös valvonnan alle. Me vanhemmat vaadimme aiheettomat huostaanotot purettavaksi heti. Lastensuojeluviranomaiset ovat ammattitaidottomia,hoitaessaan lasten suojelu asioita. Kuiten myös perhetyöntekijät eivät toimi lain vaatimalla tavalla. Leeni ikonen on tuonnut asian julki 11.12.2006 iltasanomissa ja toinen oli useampien henkilöiden kirjoittama iltasanomiin 29.12.2007. Näissä kirjoituksissa kaikki on faktaa. lastensuojeluviranomaisilta on valta supistettava niin, suppeaan että asiakkailla on lain mukainen oikeus saada tarpeensa mukaista palvelua. Vanhemmilta on mennyt luottamus lastensuojeluviranomaisten suhteen,koska kaikki lasten asioissa liikkuessamme joudumme väistämättä lastensuojelu asiakkaiksi. Vaikka näin ei tarvitsi olla. Kun me vanhemmat joudumme väistämättä lastensuojeluasiakkaiksi niin, lapsemme huostaanotetaan. Syyksi riittää se että, lapsi/lapset ovat joutuneet koulukiusaamisen uhriksi, tai vanhempien hetkellisen taloudellisen tilanteen vuoksi joutuu turvautumaan sosiaalitoimeen, josta sitten väistämättä sen kautta lastensuojeluasiakkaaksi. Lastensuojeluviranomaiset eivät tutki asioita perusteellisesti niin,kuin laki vaatii. Joten tähän on myös puututtava.Sijoitus paikassa lapsi/lapset kertovat hätäänsä, mutta lastensuojeluviranomaiset eivät ota lainkaan kantaa eivätkä lähde edes tutkimaan asioita vaikka laki niin, määrää. lastensuojelu on tänä päivänä aivan retuperällä. Asiaan on pikaisesti saatava korjausta, ennenkuin lastensuojeluviranomaiset ovat ehtivät tuhoamaan huostaanotettujen ja tulevin huostaanotettujen lasten elämän ja tulevaisuuden.
Vaadimme kaikki allekirjoittaneet.