Ei väylien yhtiöittämiselle ja kansalaisten seurannalle!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä uudistus ei ole mikään autoveroale

2017-01-19 16:29:28

Hei kaikki,

Eilen ja tänään mediat ovat uutisoineet tätä uudistusta laajasti. Monesti asia on uutisoitu ikään kuin jättiautoveroaleena. Mutta mehän tiedämme ja muistamme, että sellaisesta tässä ei ole kyse! Kyse on meidän omistiemme väylien viemisestä pois poliittisesta kontrollista ja sitten mahdollisesta yksityistämisestä. Bernerin vision mukaan tiestöstä tulee alusta, jolla yksityiset "palveluntarjoajat" myisivät ajo-oikeutta meille takaisin - eli meidän omaisuutemme annettaisiin ykistyisiin käsiin rahastettavaksi.

Tänään oli hyvä kolumni asiasti Hesarissa: http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005051607.html Yksi kohta jäi mieleen:

"Liikenneverkkoyhtiöön liittyy itsessään monia pulmallisia näkökohtia. Onko suomalaisen yhteiskunnan etu se, että erittäin merkittävä valtion omaisuuserä, keskeinen osa kansallista infrastruktuuria päätyy taas demokraattisen päätöksenteon ulottumattomiin? Onko taattua, ettei hyvä aikomus muutu matkalla yksityisten yritysten harjoittamaksi kansalaisten rahastukseksi?"

Niin. Muistetaan tätä, kun media hehkuu "autoveroalesta"!

Tiet ovat meidän, emmekä anna niitä poliittisen kontrollin ulottumattomiin, emmekä yksityisten rahastettavaksi!

Kiitos tuestanne ja allekirjoituksistanne.

T. Ian.

Ian Mac Eochagáin

Kiitos tuesta - jatketaan samaan malliin!

2017-01-05 16:57:15

Hei kaikki,

Suurkiitos jokaiselle allekirjoittanneelle. En voisi olettaa toissapäivänä klo 5 aamulla, kun en voinut nukkua tämän helvettihankkeen takia, että tulisi niin paljon allekirjoituksia - yli 2 000 kahdessa päivässä. Hyvät me!

Nyt pitää olla skarppeina, että me emme menetä tätä hienoa vauhtia, mitä adressimme on saavuttanut viime päivinä. Eli kerrotaan tästä adressista ystäville, tutuille, perheenjäsenille, työkavereille. Jaetaan somessa ja otetaan tätä skandaalia - ei voi muuten kuvailla tämä uudistus - puheeksi lähipiireissämme.

Tiet ovat jo rakennettu meidän verorahoillamme. Me maksamme niiden käytöstä ja ylläpidosta polttoaineverossa sekä autoverossa. Malli sopii eri tuloluokkiin ja on aika reilu - jos rahaa on vain vähän, voi ostaa pieni auto ja ajaa tarpeen mukaan. Jos taas rahaa on enemmän, voi ostaa kallis, isopäästöinen auto ja ajaa niin paljon kun lystää. Molemmassa tapauksessa autoilijan käyttämä raha vastaa kulutukseensa. Mitä oikeasti vaivaa hallitusta, ministeri Anne Berneria erikseen, että pitäisi luoupua tästä mallista ja tuoda maanteille jotain "palveluntarjoajia", jotka myisivät miedän maksamamme ja rakennuttamamme tiemme takaisin meille?

Kiitos vielä kerran. Nähdään somessa!

T. Ian

@maceochi