EI Himangan tuulivoimakaavoille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Kaavasta äänestetty

2017-11-06 17:37:41

Heti alkuun haluan kiittää kaikkia allekirjoittaneita, nimien kerääjiä (paperiset nimilistat lähikylissä) ja kamppailussa mukana olleita. Hyvästä keskustelusta ja valtuutettu Ekoluoman vastaesityksestä huolimatta Kalajoen valtuusto äänesti kaavasta hyväksyvästi (äänet 18-15, tyhjä 1, poissa 1). Nyt vedetään hetki henkeä ja mietitään miten tätä taistelua jatketaan sillä vaikuttamismahdollisuuksia on vielä olemassa, ei se elämä tähän lopu. Mutta eiköhän tämä tulos ole kuitenkin aika selkeä signaali Kalajoen päättäjille tulevia tuulivoimakaavoja silmällä pitäen.

Terveisin,

Jenni Ekoluoma

Nyt valmiina taistoon

2017-10-23 18:37:31

Iltaa kaikille,

Kalajoen kaupunginhallitus on hyväksynyt Torvenkylän tuulivoiman osayleiskaavan ja esittää sitä hyväksyttäväksi kaupunginvaltuustolle 6.11.2017. Nyt on aika aktivoitua ja näyttää päättäjille mikä on kyläläisten, kaupunkilaisten mieli tämän asian suhteen. Kylät eivät suhtaudu tähän hyväksyttävästi ja sen myös tuulivoimayhtiö tietää, mutta silti hanke halutaan viedä maaliin. Nyt niitä nimiä tarvitaan sillä tiedän että 6.11 valtuuston kokouksessa tullaan esittämään toinenkin esitys tästä asiasta eli että kaavaa ei hyväksyttäisi.

Joten nyt, ottakaa kantaa ja allekirjoittakaa. Vetäkäämme raja siihen kuinka paljon jo tällä hetkellä Suomen tuulivoimaisimpaan kaupunkiin kaiken kaikkeaan tuulivoimaa oikein rakennetaa.

Kiitos.

23.10.2017 Jenni Ekoluoma

Adressin ensimmäinen versio päättäjille

2017-01-20 09:27:57

Hei,

ja iso kiitos kaikille allekirjoittajille.

Tänään vien Torvenkylän kyläyhdistyksen vastineen kaavaehdotuksesta ja tänään tulostetun version (allekirjoituksia 73 kpl) kaupunginhallitukselle. Tämä adressi tulee pysymään avonaisena aivan viimeiseen taisteluun asti, joten allekirjoittakaa ja pyytäkää allekirjoituksia tähän tärkeään asiaan. Tuulivoima ei kuulu asutuksen ja elävien kylien keskelle.

Ystävällisin terveisin,

Jenni Ekoluoma