Kelan tulkkauspalvelun kilpailutus keskeytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Kela ei keskeyttänyt tulkkauspalvelun kilpailutusta - #stopKela-kampanja jatkuu

2017-10-03 18:13:32

Touko-kesäkuussa te 7232 allekirjoittajaa vaaditte kanssamme Kelan tulkkauspalvelun kilpailutuksen keskeyttämistä.

Kela ei kuunnellut allekirjoittajia, ei järjestöjä eikä tulkkausalan oppilaitoksia. Hankinta vietiin päätökseen. Sen tuloksena on, että 200 tulkkia on jäämässä työttömiksi ja useita tulkkausalan yrityksiä menee konkurssiin. Moni tulkkauspalvelun asiakas joutuu luopumaan tutuista tulkeista, jotka eivät selvinneet kilpailutuksesta.

Adressin ja kilpailutuksen ympärille syntyi #stopKela-kampanja. Sen nettisivuilta osoitteesta http://www.stopkela.org voitte tutustua tulkkauspalvelun asiakkaiden tarinoihin, jotka todistavat koko hankinnan mielettömyyden. Kampanjan sivuilta löytyy myös järjestöjen ja yksityishenkilöiden kannanottoja sekä median julkaisuja kilpailutuksesta.

Kilpailutus ei ole oikea tapa hankkia vammaisten ihmisten välttämättömiä palveluita. Siksi toivomme, että jokainen teistä osoittaa tukensa Ei myytävänä! -kansalaisaloitteelle: http://www.eimyytavana.fi/

Lämmin kiitos jokaiselle, joka on tukenut asiaamme ja puolustanut kanssamme yhdenvertaisuutta!

Kiitos tukijoillemme!

2017-06-02 08:05:39

Adressimme on nyt suljettu ja deadlineen mennessä nimiä tuli kaikkiaan 7232 (adressi ja meille toimitetut paperilistat yhteensä)! Mahtavaa! Hyvä te!

Lämmin kiitos siitä, että kuljette kanssamme ja puolustatte tulkkauspalvelun käyttäjien oikeuksia sekä tulkkien elinkeinoa.

Tänään pe 2.6. klo 12:00 luovutamme adressin rauhanomaisen mielenilmauksen kera Kansaneläkelaitokselle Helsingissä (Nordenskiöldinkatu 12).

Eeva Tupi, Maija Koivisto ja Salla Fagerström

Pian 5000 nimeä listassa!

2017-05-30 08:52:04

Hei kaikki!

Mahtavaa kansalaisaktivismia - adressissa pian 5000 nimeä!!

Levittäkää sanaa edelleen! Vielä kaksi päivää aikaa. Saisimmeko jopa 6000 kannattajaa?

Linkistä löytyy tekstitetty video, jossa kerrotaan, miten voi jättää allekirjoituksensa adressiin (jos se ei ole sähköisesti onnistunut).

Eeva Tupi, Maija Koivisto ja Salla Fagerström

Yli 2000 allekirjoitusta 24 tunnissa!

2017-05-26 20:15:23

Lämmin kiitos jokaiselle allekirjoittajalle! Adressi on otettu upeasti vastaan, vuorokauden sisällä 2000 ihmistä on allekirjoituksellaan tukenut asiaamme.

Esteettömät tulkkauspalvelut mahdollistavat monen viittomakieltä käyttävän opiskelun, työskentelyn ja harrastamisen - ylipäätään normaalin elämän, joka on kuuleville ihmisille usein itsestään selvää. Siksi tulkkauspalveluita ei missään nimessä pidä päästää heikentymään.

Tavoitteemme on kerätä yli 5000 allekirjoitusta 1.6. klo 24:00 mennessä. Mitä enemmän allekirjoituksia, sitä voimakkaampi vaikutus adressilla on. Kertokaa siis adressistamme sukulaisille, ystäville, työ- ja opiskelutovereille!