Ympärivuorokautisen henkilökohtaisen avustajan palkkaaminen Keijo Virtaselle

Hei kaikki!

2019-05-06 17:08:56

Hei kaikki.

Tässä kävi niin että kaupungilta ei Keijolle tarvittavaa avustaja-apua herunut adressista huolimatta. Muuta selitystä emme saaneet kuin että tällaisia ei vaan myönnetä. Lukemani lakiteksti jäi kaikumaan ilmaan.

Sen sijaan Keijolle tarjottiin kämppää vaikeavammaisten palvelutalosta Jyväskylän Kuokkalasta, ja sillä ratkaisulla mennään edelleen. Siellä on hoitajat koko ajan lähellä mutta myös mahdollisuudet tehdä omassa kämpässä musiikkia, piirtää ja kirjoittaa. Myöskin avustaja on, mutta vain 30h/kk.

Käykää moikkaamassa tai kirjoitelkaa Keijolle osoitteeseen

Keijo Virtanen
VetreaElo Alvar
Sulkulantie 17A
40520 Jyväskylä

Jukka Nousiainen

Avustajasta päätetään keskiviikkona - edelleen tarvitaan apua - pääsisitkö sinä tai joku muu auttamaan lähipäivinä?

2018-06-30 18:10:22

Hei!

Onpa tullut paljon nimiä lisää! Kiitos paljon että olet mukana!

Uusi hakemus on tehty ja keskiviikkona on palaveri vammaispalvelun ja kotihoidon kanssa. Josko vihdoin ymmärrettäisiin kuinka suurta Keijon avun tarve on ja tilanne ratkeaisi parhain päin!

Tällävälin Keijon kunto on entisestään huonontunut ja auttajia ei ole tarpeeksi. Yöt on tosi hankalia ja päivällä tulee jumitilanteita jatkuvasti. Apua tarvitaan siis koko ajan.
Jos sinun on mahdollista lähipäivinä mennä Keijolle yöksi tai auttaa päivällä, tai tiedät jonkun joka voisi auttaa, ota Keijoon yhteys: 0445165176.

Kiitos

Luovutan adressin keskiviikkona. Vielä voi allekirjoittaa!

Lämpöä ja valoa!

Toivoo

Jukka Nousiainen

Keijo tarvii apua öisin! Voitko sinä olla mukana auttamassa kunnes seuraava päätös tulee?

2018-06-01 12:26:36

Hei!

Ja suuri kiitos että olet mukana tässä!

Tämä on pakon edessä tehty hätähuuto koska Jyväskylän Kaupunki on jättänyt Keijon täysin heitteille. Yöpartion "apu" on todettu täysin toimimattomaksi ja Keijon tila on joka yö huonompi.

Uuden hakemuksen käsittelyssä kestää ja nyt Keijon ainoa mahdollisuus saada apua on että me vapaaehtoisvoimin autamme ja yövymme hänen luonaan Jyväskylässä.

Tällä hetkellä vapaaehtoisia on vain muutama. Avustajia tarvitaan paljon enemmän jotta Keijolla olisi joka yö joku luonaan.

Viime yönä Keijo soitti turvapalveluun, ja sieltä sanottiin että EI VOIDA AUTTAA, odota aamuun kun lääkkeenantaja tulee. Täysin käsittämätöntä että tällaista kutsutaan TURVAPALVELUKSI.

Ensi yöksi ei ole ketään tiedossa ja siitä eteenpäinkin on epävarmaa. Jos meitä on tarpeeksi monta, saamme muodostettua toimivan turvaverkon Keijolle kunnes oikeus tapahtuu ja Keijo saa lakisääteisen avustajan.

Jos sinulla on mahdollisuus yöpyä edes joskus joku yö Jyväskylässä, soita Keijolle 0445165176.

Myös kaikenlainen  muu apu on tervetullutta. Keijo tarvitsee apua myös päivisin ja me tarvitsemme asiantuntija-apua hakemuksen tekoon. Ota yhteyttä: Keijo 0445165176 keiyyo.keio@gmail.com Jukka 0505525856 nousiainen.jukka@gmail.com

KIITOS!

t. Jukka

Jukka Nousiainen

Keijon hakemus hylätty. Apua tarvitaan päivin ja öin. Voitko sinä tai joku jonka tunnet auttaa?

2018-04-02 14:07:59

Keijon avustajahakemus on hylätty. Päätös on tehty väärin perustein ja sisältää paljon virheellisiä tietoja ja asenteellisia olettamuksia Keijon tilasta. Valitus avustajapäätöksestä on laitettu nyt eteenpäin ja taistelua oikeuden toteutumiseksi jatketaan. Mutta siinä menee aikaa.

Sillävälin Keijon tila huononee koko ajan koska hän ei pysty öisin lepäämään, ja nyt kun kaupungin taholta ei lakisääteistä apua saa, minun täytyy hätähuutona pyytää apua teiltä.

Tähän saakka Keijon poika on auttanut Keijoa sen minkä voi, mutta hänkään ei voi olla koko ajan paikalla ja nyt tilanne muuttuu merkittävästi kun hänen on muutettava toukokuun alussa töiden perässä Helsinkiin. Siihen mennessä meidän on löydettävä tarpeeksi auttajia jotta Keijo ei jää kokonaan yksin. Myös Huhtikuun aikana tarvitaan apuja, koska Keijon poika ei voi nytkään olla koko ajan paikalla. Keijo tarvitsee jonkun luokseen joka yö ja päivisin apua välttämättömien asioiden kuten kaupassakäynnin ja pyykinpesun hoitoon.

Keijo on myös edelleen erittäin luomisvoimainen taiteilija joka tarvitsee kaiken mahdollisen avun jotta voi jatkaa musiikintekoa, kirjoittamista ja piirtämistä. Keijon voinninkin kannalta olisi erittäin tärkeää jos joku voisi viedä häntä Keljon treenikselle äänittämään musiikkia ja luontoon piirtämään. Myös tekstien puhtaaksikirjoittamisessa tarvitaan apua. Tässä on myös hyvä mahdollisuus oppia taiteesta ja sen tekemisestä todelliselta mestarilta. Minulle Keijon kautta tulleet ajatukset, oppi ja esimerkki ovat avanneet tien löytämään oma taiteilijuus ja siitä olen hänelle ikuisesti kiitollinen.

Pystyisitkö sinä auttamaan tai tunnetko ketään joka voisi auttaa?

Keijo asuu Jyväskylän keskustan lähellä Mäki-Matissa. Kämpillä on vierashuone jossa voi nukkua. Keijo tarvitsee öisin apua asennon vaihtamiseen kun kiputila ja jähmettyminen iskee. Tarvitessaan apua Keijo painaa sängyssään ovikelloa joka soi vierashuoneessa. Auttaminen on tosi helppo juttu tehdä ja jelppaa Keijoa valtavasti. Yöpartio käy puoli seitsemältä katsomassa että Keijo on saanut otettua lääkkeen ja kotihoidon tuki käy kahdeksan aikaan hoitamassa tiskit ja katsomassa että jääkaapissa on ruokaa.

Keijon on tosi vaikea pärjätä yöllä yksin yöpartion käyntiin saakka.

Ota Keijoon yhteyttä jos voit auttaa: keiyyo.keio@gmail.com 044 5165176

Lisätietoja Keijon tilanteesta ja tehtävistä hommista saa myös minulta: tntserviisi@gmail.com 0505525856 (huom. pystyn harvoin vastaamaan puhelimeen, laita tekstiviesti niin soitan sinulle takaisin).

Kiitos avustasi.

Keijon puolesta ja valtuuttamana: Jukka Nousiainen

Tässä yksi kappale jonka äänitimme Keijon kanssa tammikuussa yhtenä hyvänä hetkenä. Alkuperäisen tekstin on tehnyt Oiva Lundén Hennalan vankileirillä 1918. Keijo laulaa siitä oman muunnelmansa. Keijo Virtanen ja Jukka Nousiainen: Meistä parhain