Olen valmis maksamaan 0,10€ lisää kotimaisesta maitolitrasta

Adressin luovutustilaisuus

2018-06-11 20:21:16

Hei

Adressi luovutettiin tänää klo 13:00. Tilaisuus itsessään oli erittäin positiivisesti latautunut ja kaikki olivat yhtä mieltä siitä, että kotimainen maidon- ja muukin maataloustuotanto on erittäin tärkeää. Toimitan linkin videoon heti kun saan sen siirrettyä kamerasta kuvasivulleni.

Kerroin läsnäolijoille etä aion olla jatkossakin yhteydessä heihin ja tiedustella miten asia etenee. Kesälomakausi on alkamassa, joten seuraavaan pariin kuukauteen ei asian tiimoilta varmaan kovinkaan paljon tapahdu mutta elokuussa varmaan asia on varmaankin edennyt johonkin suuntaan. Mikään nopea toimenpide tuo 0,10€ lisäys tuottajahintaan ei ole, siitä olimme kaikki samaa mieltä mutta kaikilla tuntui olevan selkeä tahtotila tehdä asialle jotain.

Radio Suomen haastattelu

2018-06-11 06:10:12

Radio Suomen haastattelu aikaistuu, suora puhelinhaastatteu on klo 10:15.

Adressin luovutus

2018-06-09 22:37:16

Hei

Adressin luovutus on maanantaina 11.6. klo 13:00 MTK:n tiloissa ja paikalle on tulossa SOK:n Ilkka Alarotu, Valion Pia Kontunen ja Arlan Sami Kilpeläinen, joten varsin vaikutusvaltainen ryhmä paikalla.

Radio Suomi tekee suoraan lähetykseen puhelinhaastattelun maanantaina alkaen n. klo 10:35 joten pysykää kuulolla.

Tiedotan luovutustilaisuuden annista heti kun vaan pääsen koneen ääreen tilaisuuden jälkeen.

Allekirjoitustietoja en luovuta vastaanottajille muuta kuin pyynnöstä (ne pääsee kuitenkin katsomaan itse adressista), mutta kommentit tulen luovuttamaan. Kommentit luovutetaan yhtenä PDF -tiedostona, jossa kommenttien kirjoittajien nimet ja paikkakunnat eivät ole näkyvissä. Täm kaikki sen vuoksi, että en ole ihan tarkkaan tutkinut miten GDPR suhtautuu noihin allekirjoituksien näkyvyyteen.

Adressin nimienkeruu on lopetettu

2018-05-24 22:26:20

Hei

Mahtavat kiitoksen kaikille allekirjoittaneille :) Adressi sai kaikkiaan 19723 allekirjoitusta, joka on mielestäni todella hienoa.

Sähköposti kaikille toimijoille on lähtenyt ja vasta 4 on lähettänyt vastauksensa. Muistutusviesti on lähdössä viikonlopun aikana ja sen jälkeen alan sopimaan adressin luovutustilaisuuden paikasta.

T:Ari H

Viesti keskusliikkeille ja meijereille

2018-05-18 16:46:31

Hei

Päivitystä tilanteeseen. Tänään on lähtenyt seuraava viesti kaikille asiaan liittyville toimijoille:

Hei

Olen 11.5.2018 laatinu adressit.com -palveluun adressin, jossa allekirjoittajat lupaavat maksaa 0,10€ lisää kotimaisesta maitolitrasta jos se summa tuloutetaan kokonaan tuottajille. Adressilla on tällä hetkellä (15.5.) 17752 allekirjoittajaa, joten se on toistaiseksi eniten allekrijoituksia tänä vuonna kerännyt adressi.

Adressissa lupaudun toimittamaan adressin keskeisille toimijoille (keskuliikkeet, kauppa ja meijerit). Tämän asian tiimoilta nyt lähestyn myös Teitä ja toivon teiltä jotain henkilöä vastaanottamaan adressin. Luovutustilaisuus tullaan myös videoimaan, jotta voin jakaa sen myöhemmin kaikille allekirjoittaneille.

Adressin tarkoitus on herättää kaupan- ja meijerialan toimijat huomaamaan se tosiseikka, että maitotilallisilla on jatkuva ahdinko - maidosta saatu hinta ei kata kuluja ja jos vielä maataloustuet pienenevät niin edessä on useamman maitotilan alasajo. Se ei ole Suomen kannalta millään muotoa suotavaa, jo ihan huoltovarmuuden vuoksi.

Toivonkin Teiltä osanottoa adressin luovutustilaisuuteen.

Mahdollisia päiviä luovutukselle ovat

4. tai 5.6.
11. tai 12.6.

Adressin luovutustilaisuuden paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Tämä sähköposti on lähetetty seuraaville tahoille:
Valio Oy
M-ketju

Nummela

Hej

Jag har 11.5.2018 upprättad en adress på adressit.com websidan. I adressen alla undertecknade har lovat att betala extra 10snt av burken om inhemska mjölk i fall att den 10snt går direkt till producenten. Adressen har nu (15.5.) 17752 undertecknade, så den är just nu den mästa underteckningar samlade adressen i 2018.

I adressen lovar jag att jag skall leverera adressen för alla avgörande operatörerna (centralaffärer, kedjor och mejerier). Med anknytning till den här saken, har jag skickat den här email till Er och jag önskar att någon kan deltag i adressens utlämning. Evenemang ska filmas, så att jag kan dela ut videon från evenemang till alla som har undertecknad adressen.

Meningen om adressen är att vakna upp både handel- och mejerisektorn uppmärksamma nöd av mjölkproducenter - priset vad dom får från en liter mjölk, betäckar inte kostnader. Om stöd får jordbrukare fortfarande gå ned, de kan hända att flera mjölkproducenter slutar. Den är inte bra till Finland, även med våra försörjningsberedskap.

Jag önkar att Ni kan delta i adressens evenemang.

Möjliga dagar till evenemang är:

4. eller 5.6.
11. eller 12.6.

Plats för evenemang ska informeras senare.

Den här email har skickat till följande företag:
Valio Oy

Olen valmis maksamaan 0,10€ lisää kotimaisesta maitolitrasta

2018-05-12 23:52:48

Hei

Mahtava kiitos kaikille allekirjoittaneille! Adressi on kerännyt yli 11000 allekirjoitusta kahdessa päivässä. En edes hurjimissa kuvitelmissani ajatellut että tämä keräisi näin paljon allekirjoituksia. Olen erittäin ylpeä suomalaisista kuluttajista, jotka ovat valmiita laittamaan kortensa kekoon, jotta saadaan kunnon korvaus niille jotka sen ansaitsee!

Kun luin noita adressin mukana tulleita kommentteja niin liikutuin aivan valtavasti siitä tuesta jota oltiin valmiita antamaan.

Aloitan ensi viikolla yhteydenotot meijereihin ja kaupan toimijoihin, jotta saisin mahdollisimman paljon heidän edustajiaan paikalle adressin luovutustilaisuuteen. Pyydän myös luvan tilaisuuden videointiin, jotta saisimme kaikille allekirjoittajille mahdollisuuden nähdä että adressi todella luovutetaan eteenpäin.

Kauniiden sanojen ja lupausten aika on ohi, nyt tarvitaan konkreettisia toimia jotta suomalaiset maataloustuottajat saavat heille kuuluvan kunnon korvauksen tekemästään työstä.

Toivon sydämestäni että tämä adressi on alkusysäys sille, että muutkin suomalaiset ruoantuottajat kuin maidontuottajat saavat työstään sen korvauksen joka heille kuuluu!

Vielä kerran iso kiitos!

Perheenisä, Nummela