Kintulammin suojelemiseksi vastustamme YIT Infra Oy:n lupahakemusta koskien Kokonkalliolla sijaitsevan kallionlouhinta- ja murskauslaitoksen ympäristöluvan olennaista muutosta (Dno TRE: 5441/11.01.02/

Ota yhteyttä adressin tekijään

Kintulammen tilanne

2019-02-08 14:30:12

Kintulammin tilanteesta seuraavaa:

Adressia koskevan mielipiteen Tampereen kaupungille antamisen jälkeen Suomen luonnonsuojeluliiton Pirkanmaan piiri ry ja SLL:n Tampereen yhdistys ry ovat pyytäneet Tampereen kaupungin ympäristö- ja rakennusjaostoa ympäristönsuojelulain 89 §:n mukaisesti ottamaan uudelleentarkasteluun ja muuttamaan Kintulammia ympäröivien louhimoiden ympäristöluvat.

Yhdyskuntalautakunnan ympäristö- ja rakennusjaoston päätös 5.2.2019:

Tampereen kaupungin ympäristö- ja rakennusjaosto katsoo, että NCC Industry Oy:lle, Rudus Oy:lle ja YIT Suomi Oy:lle myönnettyjä ympäristölupia tulee ympäristönsuojelulain 89 §:n mukaisesti muuttaa tai mikäli luvan myöntämisedellytyksiä ei ole, luvat tulee ympäristönsuojelulain 93 §:n mukaisesti peruuttaa. Tampereen kaupungin ympäristö- ja rakennusjaosto pyytää NCC Industry Oy:ltä, Rudus Oy:ltä ja YIT Suomi Oy:ltä ja/tai ko. toimintakiinteistöjen haltijoilta perusteluista tarkemmin eriteltyjä selvityksiä 15.5.2019 mennessä.

Lopullinen päätös siis tullee aikaisintaan alkukesästä.

Mirva Lia Salonen

Mielipide toimitettu allekirjoituksineen kaupungin kirjaamoon

2018-10-07 14:33:34

Tiedoksi, että YIT Infra Oy:n lupahakemusta koskeva mielipide (Dno TRE:5441/11.01.02/2018) on toimitettu Tampereen kaupungin kirjaamoon sähköpostitse. Mukaan on liitetty adressin allekirjoittaneet mielipiteen antajat. Lisäksi mielipiteeseen on kerätty käsin nimiä siten, että mielipiteen allekirjoittajia oli yhteensä 420 henkilöä. Nyt toivotaan, että mielipiteemme tulee kuulluksi.

Tampereella 7.10.2018

Mirva Lia Salonen