Adressi globaalin massamaahanmuuttosopimuksen hylkäämiseksi

Kansallismielisten Liittouma

Tiedote 3.11.2018

julkaisuvapaa

Kansallismielisten Liittouman adressi YK:n globaalin massamaahanmuuttosopimuksen, GCM-sopimuksen, hylkäämiseksi on noussut koko vuoden suosituimmaksi adressiksi. Sen on allekirjoittanut reilussa viikossa noin 20 000 henkilöä.

Allekirjoittamisesta kieltäytyvien valtioiden joukko kasvaa entisestään. Yhdysvallat vetäytyi sopimuksesta Donald Trumpin presidenttikauden alettua. Trumpin mukaan sopimus vaarantaisi USA:n itsemääräämisoikeuden ja toimisi vastoin maan omaa maahanmuutto- ja siirtolaispolitiikkaa. Muita virallisesti sopimuksesta kieltäytyneitä ovat Australia, Unkari, Puola ja Itävalta. Viimeisimpänä myös Tšekki on hylkäämässä sopimuksen.

Sopimus on huomioitu laajasti muualla Euroopassa, mutta Suomen valtamedia sekä valtiovaltamme pysyvät edelleen vaiti.

Adressi luovutetaan ulkoministeri Timo Soinille Suomen itsenäisyyspäivän aattona 5.12.2018 klo 15.45. Aika saattaa muuttua hieman ulkoministeriön tarpeiden mukaan.

Tapahtumasta lisätietoja https://www.facebook.com/events/193236391576184/?active_tab=about

Kiitos allekirjoittaneille, jaetaan adressi vielä kaikkien suomalaisten tietoon!

(Edit. 5.11. poistettu Kroatia kieltäytyvien listalta)

Terhi Kiemunki, Kansallismielisten Liittouma

Adressi YK:n globaalin massamaahanmuuttosopimuksen hylkäämiseksi on pakottanut vihdoin myös valtamedian reagoimaan asiaan

2018-10-31 17:46:44

Kansallismielisten Liittouma Tiedote 31.10.2018 julkaisuvapaa

Kansallismielisten Liittouman adressi YK:n globaalin massamaahanmuuttosopimuksen, GCM-sopimuksen, hylkäämiseksi on pakottanut vihdoin myös valtamedian reagoimaan asiaan. Ainakin Iltalehti on ryhtynyt selittämään asiakirjaa vain ohjeistukseksi, joka ei sido yhtään mihinkään. Miksi siis yhä useammat omasta kansastaan ja maastaan huolta pitävät valtiovallat hylkäävät sopimuksen?

Yhdysvallat vetäytyi sopimuksesta Donald Trumpin presidenttikauden alettua. Trumpin mukaan sopimus vaarantaisi USA:n suvereniteetin eli itsemääräämisoikeuden ja toimisi vastoin maan omaa maahanmuutto- ja siirtolaispolitiikkaa. Muita virallisesti sopimuksesta kieltäytyneitä ovat Australia, Unkari, Puola ja viimeisimpänä Itävalta, jonka hallitus on päättänyt asiasta tänään.

Valtiovaltamme näyttää aikovan hiljaisuudessa avata Suomi-neidon sylin vastaanottamaan kaikki, jotka tahtovat tulla anteliasta sosiaaliturvaamme nauttimaan. Sopimusta noudattamalla Suomen on siloiteltava tie mahdollisimman helpoksi kulkea.

Adressi, joka vaatii Suomen hylkäämään sopimuksen, on saanut viikossa jo reilusti yli 15 000 allekirjoittajaa. Sen jakaminen Facebookissa on syystä tai toisesta vaikeutunut. Kansallismielisten Liittouma on saanut yhteydenottoja, joissa kerrotaan, että linkkiä ei pysty jakamaan Facebookissa, tai että se on poistettu yhteisönormeja rikkovana.

Me emme luovuta, me jaamme adressia kaikkia mahdollisia kanavia pitkin. Jokaisen suomalaisen on oltava tietoinen asiasta ja jokaisella suomalaisella on oltava kanava oman mielipiteensä ilmaisemiseksi tästä sopimuksesta.

Toivomme kommentoijilta asiallista kielenkäyttöä. Emme halua adressin jakamisen tai allekirjoittamisen vaikeutuvan kommentoinnin vuoksi.

Kiitos kaikille allekirjoittaneille, toivomme teidän jakavan linkkiä edelleen!

Terhi Kiemunki, Kansallismielisten Liittouma

Adressi YK:n globaalin massamaahanmuuttosopimuksen hylkäämiseksi on noussut koko vuoden toiseksi suosituimmaksi adressiksi

2018-10-28 17:53:16

Kansallismielisten Liittouma

Tiedote 28.10.2018

julkaisuvapaa

Kansallismielisten Liittouman adressi YK:n globaalin massamaahanmuuttosopimuksen, GCM-sopimuksen, hylkäämiseksi on noussut koko vuoden toiseksi suosituimmaksi adressiksi. Adressin on vajaan viiden vuorokauden aikana allekirjoittanut reilusti yli 10 000 henkilöä.Kiitos kaikille allekirjoittaneille!

Adressin myötä saimme aikaan kaivatun somekeskustelun, johon myös muutamat poliitikot ovat tarttuneet. Kansanedustaja Ville Tavion toimenpidealoite, jossa vaaditaan hallitusta tuomaan kiireellisesti GCM-sopimukseen liittyminen eduskunnan täysistunnon käsiteltäväksi, on sitä mitä Kansallismielisten Liittouma julkituonnillaan kaipasi avoimen kansalaiskeskustelun lisäksi.

Valtamedia on edelleen hiljaa.

Adressin allekirjoittaneet eivät hyväksy sitä, että poliittiset johtajamme aikovat sitouttaa Suomen kaikkien aikojen laajimpaan väestönvaihtoon sekä itsenäisten kansakuntien ja kansojen hajottamisoperaatioon, joka pyyhkii valtioiden rajat maapallolta lopullisesti.

Aika on vähissä, sopimus allekirjoitetaan Marokossa 11.12.2018. Allekirjoittaneet haluavat jättää jälkipolville tiedoksi, että heidän nimissään tätä sopimusta ei olla hyväksytty.

Me vaadimme, että Suomi hylkää tämän sopimuksen.