Säilytetään Oittaa ulkoilualueena – datakeskukselle olisi muitakin tontteja

Ota yhteyttä adressin tekijään

Päätös Oittaan datakeskuksen tontista aikaisintaan toukokuussa

2019-03-31 11:53:11

Hei!

Päätös Oittaalle suunnitellun datakeskuksen aluevarauksesta on taas siirtynyt myöhemmäksi. Asia ei ole esityslistalla huomisessa Espoon kaupunginhallituksen elinkeino- ja kilpailukykyjaoston kokouksessa.

Uhka datakeskuksen sijoittamisesta Oittaalle on edelleen olemassa. Länsiväylä kirjoitti aiheesta eilen 30.3.2019: Oittaa lupaavin paikka datakeskukselle vastustuksesta huolimatta – "Kaupungilla ei ole muita sellaisia alueita"

Datakeskus voidaan rakentaa Espooseen myös muualle kuin kaupungin maalle. Espoon kaupungilla on tässä arvovalinnan paikka. Haluaako se väen vängällä saada Oittaan metsistä maanmyyntitulot, vaikka se samalla uhraisi tärkeitä luonto- ja virkistysarvoja? Sen sijaan kaupunki voisi halutessaan edistää tonttineuvotteluja yksityisten maanomistajien kanssa, jotta datakeskuksen työpaikat ja hukkalämpö saadaan hyödynnettyä Espoossa paikalla, jonka myös asukkaat hyväksyvät.

Adressi on siksi edelleen auki allekirjoitusten keräämistä varten. Adressi pidetään auki ainakin 5.5.2019 klo 18 asti, koska asia tulee aikaisintaan seuraavaan Espoon kaupunginhallituksen elinkeino- ja kilpailukykyjaoston kokoukseen 6.5.2019.

Adressin voi allekirjoittaa osoitteessa: adressit.com/oittaandatakeskus.

Pyyntö uusille adressin allekirjoittajille: Allekirjoitus pitää vahvistaa sähköpostiin tulevan linkin kautta. Tällä hetkellä vahvistamattomia allekirjoituksia on toista sataa, joten kannattaa tarkistaa oma roskapostikori, ettei vahvistuslinkki ole mennyt sinne. Muistathan tarkistaa, ettei sähköpostiosoitteeseesi ole jäänyt kirjoitusvirhettä, koska silloin vahvistuspyyntö ei tule perille.

Aurinkoista kevättä ja hyviä ulkoilukelejä toivottaen,

Sara Saramäki, Espoo

Päätös Oittaan datakeskuksen tontista siirtyi, adressi avattu uudestaan

2019-03-04 12:21:16

Hei!

Päätös Oittaalle suunnitellun datakeskuksen aluevarauksesta siirtyi myöhemmäksi. Espoon teknisen toimen johtaja veti datakeskusasian pois esityslistalta tämän aamun 4.3.2019 Espoon kaupunginhallituksen elinkeino- ja kilpailukykyjaoston kokouksessa.

Kiitos kaikille adressin allekirjoittajille! Meidän ansiostamme asia nousi julkisuuteen ja jouduttiin ottamaan uuteen harkintaan.

Adressi on siksi avattu uudestaan allekirjoitusten keräämistä varten. Adressi pidetään auki ainakin 31.3.2019 klo 18 asti, koska asia tulee aikaisintaan seuraavaan Espoon kaupunginhallituksen elinkeino- ja kilpailukykyjaoston kokoukseen 1.4.2019.

Toiveikasta maaliskuun jatkoa ja hyviä ulkoilukelejä toivottaen,

Sara Saramäki, Espoo

Adressi Oittaan datakeskuksesta luovutettu päättäjille - kiitos allekirjoituksestasi!

2019-03-03 18:37:38

Hei Oittaan datakeskusadressin allekirjoittajat!

Vetoomuksen Oittaan ulkoilualueen koskemattomuuden puolesta allekirjoitti lähes 2400 henkilöä ajalla 17.2.-3.3.2019 osoitteessa www.adressit.com/oittaandatakeskus. Kiitos jokaiselle teille allekirjoituksesta ja lukuisista terveisistänne päättäjille! Kiitos erityisen paljon siitä, kuinka aktiivisesti levititte sanaa vetoomuksesta omissa verkostoissanne. Saimme yhdessä kokoon pienen kansanliikkeen Oittaan puolesta!

Me allekirjoittaneet toivotamme datakeskuksen tervetulleeksi ja kannatamme hankkeen sujuvaa etenemistä Espoossa, kunhan sille varataan alue joltakin toiselta paikalta kuin nyt hakemuksessa olevalta alueelta. Nykyisellään aluevaraus nakertaisi Oittaan ulkoilualueen metsää.

Luovutin adressin kommentteineen tänään sähköisesti Espoon kaupunginhallituksen elinkeino- ja kilpailukykyjaoston jäsenille, Espoon teknisen toimen johtaja Olli Isotalolle ja Fortumin Generation-divisioonan strategiajohtaja Antti Kaikkoselle.

Huomenna 4.3.2019 Espoon kaupunginhallituksen elinkeino- ja kilpailukykyjaosto käsittelee datakeskuksen aluevaraushakemusta. Toivomme kaupunginhallituksen jaostolta viisasta päätöstä, joka huomioi alueen luonto- ja virkistysarvot.

Ystävällisin terveisin,

sarasaramaki.fi

Adressi Oittaan datakeskuksesta suljetaan su 3.3. klo 18

2019-02-27 13:26:45

Hei!

Kiitos allekirjoituksestasi adressiin Oittaan ulkoilualueen säilyttämiseksi. Meillä on koossa jo pieni kansanliike Oittaan puolesta: yli 1500 allekirjoittajaa!

Adressin voi allekirjoittaa sunnuntaihin 3.3.2019 klo 18 mennessä. Sitten adressi suljetaan ja luovutetaan Espoon kaupunginhallituksen elinkeino- ja kilpailukykyjaostolle, joka pitää kokouksensa maanantaina 4.3.2019 aamulla.

Vielä on siis aikaa kertoa adressista tutuille ja kerätä siihen lisää allekirjoituksia osoitteessa: adressit.com/oittaandatakeskus

Kiitos avustasi! Yhdessä voimme vaikuttaa siihen, että Oittaa säilytetään virkistys- ja luontoalueena myös tuleville sukupolville.

Ystävällisin terveisin,

sarasaramaki.fi

ps. HS Espoo teki adressista lehtijutun 25.2.2019 (printtilehdessä 28.2.2019): Fortum havittelee datakeskusta Oittaalle – Suunnittelualueella on satoja metrejä hiihtolatuja