EI JÄÄHALLIA LAPPEENRANNAN KESKUSTAAN

Ota yhteyttä adressin tekijään

Ei jäähallia Lappeenrannan keskustaan, vaan Kisapuistoon!

2020-10-30 07:45:20

Nimien keräys adressiin on nyt lopetettu ja adressi suljettu Lappeenrannan kaupunginvaltuuston päätettyä jäähallin rekentamispaikaksi Kisapuiston. Kiitokset kaikille allekirjoittaneille vielä kerran!

Risto Liimatainen, Lappeenranta

Ei jäähallia Lappeenrannan keskustaan, vaan Kisapuistoon!

2020-10-10 16:33:58

Hyvät ystävät!

Adressimme EI JÄÄHALLIA LAPPEENRANNAN KESKUSTAAN on saanut jo 548 allekirjoittajaa. Kiitos kaikille allekirjoittajille. Lisää mahtuu vielä mukaan ja toivomme monien tulevan joukkoomme.

Adressimme ja asian muu julkinen käsittely ovat vaikuttaneet, että kaupungin päättäjät ovat kääntymässä hallin sijoittamiseen Kisapuistoon. Sitä kannattavat jo nyt mm. kaupungin toimitilatoimikunta, useat lautakunnat, sos.dem. valtuustoryhmä kokonaisuudessaan sekä monet eri puolueiden vaikuttajat.

Kisapuistossa hallia käyttäisivät järkevästi kaikkien jääurheilulajien harratajat. Lisäksi se olisi taloudellisesti edullisin ratkaisu.Jäähallia keskustaan ajavilla ovat meneillään viimeiset epätoivoiset yritykset tavoitteensa toteuttamiseksi. Turhaan, siltä näyttää.

Luovutimme pienen ryhmän(Anja Helvasto, Seppo Aho ja tämän kirjoittaja) toimesta adressin kommentteineen jo maaliskuussa kaupunginhallitukselle. Päätöksen siirryttyä lokakuulle, annamme sen uudelleen kaupungin päättäjille ennen tässä kuussa pidettävää kaupunginvaltuuston kokousta.

EI JÄÄHALLIA LAPPEENRANNAN KESKUSTAAN

2020-03-08 09:30:36

What do you want to do ?
New mailCopy
Hyvät ystävät!

Kiitokset allekirjoituksistanne, niitä on jo 420. Vielä tänään ehtii mukaan. Voitte pyytää läheisiänne, ystäviä ja tuttavia osallistumaan asiaamme ja allekirjoittamaan adressin. Huomenna luovutamme pienen ryhmän toimesta 30-sivuisen adressin Lappeenrannan kaupunginhallituksen edustajille. Puheenvuorossani kerron keskustahallin aiheuttamista ongelmista liikenteessä, kaupunkikuvan keikkenemisestä ja korkeista rakentamiskustannuksista. Esitän myös monissa allekirjoittajien kommenteissa esiin tulleen ajatuksen vanhan hallin korjauksen ottamista uudelleen tutkittavaksi tai jos se hylätään, uuden hallin rakentamisen Kisapuistoon. Näin siellä jo nyt oleva jääurheilukeskus vahvistuisi entisestään. Samalla rakentamis-, huolto- ja käyttökustannukset pienenisivät.

EI JÄÄ HALLIA LAPPEENRANNAN KESKUSTAAN

2020-01-05 17:06:28

Hei kaikki lappeenrantalaiset,

Adressissamme on jo lähes 400 allekirjoitusta! Mukaan ehtii vielä. Viedään yhdessä sanaa adressista eteenpäin ja saadaan lisää nimiä tärkeän asian puolesta. Kaikki mukaan!

What do you want to do ?
New mailCopy

EI JÄÄ HALLIA LAPPEENRANNAN KESKUSTAAN

2019-12-06 12:03:07

Hyvät ystävät!

Adressimme - EI JÄÄHALLIA LAPPEENRANNAN KESKUSTAAN - on saanut jo 310 allekirjoittajaa. Kiitoksia kaikille, jotka olette allekirjoittaneet sen. Lukuisat terävät kommentit ja älykkäät perustelut, joita allekirjoittajat ovat esittäneet, osoittavat selkeästi, millaisia ongelmia keskustaan tuleva jäähalli aiheuttaisi. Monet toteavat muun muassa keskustahankkeen korkean hinnan pakollisine parkkihalleineen ja liikenteen ruuhkautumisen satojen jopa tuhansien autojen "rynnätessä" keskustaan, valtavan rakennuksen  aiheuttaman kaupunkikuvan pilaaantumisen pysyvästi sekä hallin huolto- ja ylläpitotöiden vaikeuden ja kalleuden keskustaympäristössä. Lisäksi Lappeenrannan tavoitteena oleva ajatus "vihreästä kaupungista" kärsisi merkittävästi.

Paras ja taloudellisesti edullisin paikka hallille olisi allekirjoittajien mielestä nykyisen jäähallin lähellä Kisapuistossa tai jossakin muualla keskustan ulkopuolella.

Uhka, että jäähalli sijoitetaan keskustaan, on yhä selvemmin olemassa. Kaupungin päättäjät näyttävät olevan keskustan kannalla. Mutta vielä kannattaa yrittää vaikuttaa päättäjiin, ettei halli tulisi keskustaan. Siksi toivon, että levitämme yhä tietoa adressista saadaksemme lisää allekirjoittajia.

Tarkoitus on, että ensi vuoden alkuviikkoina esitämme adressin allekirjoittajien perustellun ja vakuuttavan vetoomuksen Lappeenrannan päättäjille, ettei jäähallia rakennettaisi kaupungin keskustaan.