Pro Rukola

Havisevan Rukoushuoneen kuulemistilaisuus

2020-09-28 11:09:58

Tervehdys,

ohessa tiedotus teille, jotka olitte mukana Pro Rukola -adressissa: Kangasalan seurakunnan kirkkovaltuusto hyväksyi joulukuussa 2019 kiinteistöstrategian. Strategian mukaan mm. Havisevan rukoushuone kuuluu kiinteistöihin, joista seurakunta haluaa aktiivisesti luopua.

Seurakunnan hallinnossa ja toiminnassa ymmärretään, että talo on kylälle tärkeä.  Sen vuoksi ensisijainen toive seurakunnankin näkökulmasta on, että rakennus ja kiinteistö voisi säilyä kyläläisten käytössä, vaikka seurakunta siitä luopuu. Tulevaisuuden järjestelyistä Kangasalan seurakunnan on tarkoitus järjestää keskustelu- ja kuulemistilaisuus Havisevan rukoushuoneella tiistaina 13.10.2020 klo 17 alkaen. Tapahtumasta ilmoitetaan myöhemmin myös lehdessä ja seurakunnan kotisivuilla www.kangasalanseurakunta.fi
Tapahtumaan järjestetään pientä tarjoilua. Sitä varten, ja erityisesti näin koronavarautumisaikana, osallistujista pyydetään järjestelyjä varten ennakkoarvio. Osallistumisesta pyydetään ilmoittamaan sähköpostitse Mervi Nevalalle (mervi.nevala@evl.fi) viimeistään sunnuntaina 11.10.2020.
Koronasta aiheutuvia varotoimia seurataan aktiivisesti, ja siitä tuleviin muutoksiin kannattaa varautua.
Alustavan suunnitelman mukaan paikalla on johtavia viranhaltijoita sekä luottamushenkilöitä.

Toivottavasti mahdollisimman moni asiasta kiinnostunut pääsee paikalle vaikuttamaan päätöksiin.

Valoisaa syksyn jatkoa!
t:AnneT

Kangasalan seurakunnan kirkkovaltuuston päätös

2020-01-15 11:18:14

Kangasalan seurakunnan kirkkovaltuusto hyväksyi kokouksessaan 16.12.2019 kiinteistöstrategian kiinteistötyöryhmän ja kirkkoneuvoston esittämässä muodossa.

Havisevan rukoushuone on siten edelleen selvityksen ns. neljännessä kategoriassa eli sen omistuksesta ollaan luopumassa.

Kiinteistökohtaisia ratkaisuja tehdään kuitenkin vielä lähiviikkojen aikana. Kannattaa olla yhteyksissä asiaa vielä selvittävien ja päättävien tahojen kanssa:

Kiinteistötyöryhmän jäsenet (Kirkkoneuvoston pöytäkirja, s.24):

Kirkkoneuvoston jäsenet:

Kirkkovaltuuston jäsenet:

Kiitos kaikille adressien allekirjoittaneille! Nimiä saimme nopealla aikataululla yhteensä 268 eli vielä pari nimeä paperiseen adressiin hetkeä ennen kirkkovaltuuston kokousta.
Kiitos myös kaikista nettiadressin kommenteista rukoushuoneen seurakunnalla säilyttämisen puolesta!

Vielä korjaus nimilistaan

2019-12-16 06:59:25

Tässä vielä äsken lähettämäni sama viesti uudelleen suurimmalle osalle teistä, sillä nimilistaan tuli korjaus: tulos olikin 266 nimeä!(piiloon jääneet nimet löytyivät vielä vahvistamattomien nimien luettelosta)

Eli tässä aiempi viesti jossa vielä vanha tieto:

Lämmin kiitos jokaiselle adressin allekirjoittaneelle! Saimme yhteensä 248 nimeä adresseihin! Ne toimitetaan tänään maanantaina 16.12. Kangasalan seurakunnan kirkkovaltuustolle, joka tekee päätöksen hyväksyykö se Kiinteistöstrategia 2020:n ehdotuksen sijoittaa Havisevan rukoushuone neloskategoriaan eli myytäviin, lahjoitettaviin tai purettaviin rakennuksiin.

Mikäli valtuusto pitkästä nimilistasta huolimatta kuitenkin hyväksyy ehdotuksen, otan vastaan teiltä ehdotuksia, miten voisimme kuitenkin rakennuksen säilyttää alkuperäisessä tarkoituksessaan eli rukoushuoneena ja kylän hengellisen elämän keskuksena.

Toivomme valtuutetuille viisautta päätöksentekoon!

Valoisaa adventinaikaa!

t:Anne Tervahauta

kuvitella@gmail.com

Kiitos!

2019-12-16 06:42:14

Toivomme valtuutetuille viisautta päätöksentekoon!

Valoisaa adventinaikaa!

t:Anne Tervahauta

kuvitella@gmail.com

Pro Rukola -linkki sähköpostiviestien allekirjoitukseen

2019-12-09 14:27:24

Ehdotus: lisää sähköpostiviestisi allekirjoitusosaan linkki Pro Rukola -adressiin.

Kiitän!!