Kotihoidontukea ei saa lyhentää

Kotihoidontukea ei lyhennetä

2012-03-23 21:33:21

Hei,

kotihoidon tukea ei saa lyhentää -adressin allekirjoittaja! Saimme kuulla hyvän uutisen torstaina 22.3.2012: hallitus ei ole ainakaan tällä erää lyhentämässä kotihoidontuen kestoa.

Lämmin kiitos Sinulle, kun osallistuit kotihoidontuen puolustamiseen allekirjoittamalla adressin. Hieman reilussa kahdessa viikossa adressin kirjoitti lähes 18 000 ihmistä.

Adressilla oli vaikutusta. Se mainittiin eduskunnassa 21.3., kun siellä keskusteltiin keskustan kotihoidontuen leikkausaikeita koskeneesta välikysymyksestä. Siitä kertoivat myös ainakin MTV3-uutiset verkkosivuillaan, Uusi Suomi -verkkolehti sekä sanomalehdet Ilkka ja Pohjalainen verkkosivuillaan.

Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson, jolle toimitin adressin, totesi minulle lähettämässään sähköpostiviestissä saman, jonka hän oli jo sanonut uutistoimisto STT:lle. Hän totesi, ettei pidä tuen leikkaamista hyvänä säästökohteena ja kantaa huolta leikkauksen vaikutuksesta perheiden hyvinvointiin sekä päivähoitojärjestelmään.

Jatkakaamme lasten asialla!

Pekka Aittakumpu