Vaatimus Iitin ambulanssin (PH323) yöpäivystyksen palauttamiseksi ja peruspalvelujen hyvän saatavuuden takaamiseksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

2020-09-08 13:24:45

1. Iitin vasteajat kesän aikana ovat hidastuneet. Yhtymän mukaan yöpäivystyksen lakkautuksesta ei niinkään ole aikoihin vaikutusta, vaan ambulanssin desinfioimiseen on kulunut aikaa. Yle-uutisten mukaan jatkossa yöaikaan (lokakuun alusta) hälytetään vain yhden hoitajan yksikkö. Tämä yksikkö vasta tilaa ambulanssin, jos kuljetusta tarvitsee. Eli potilaan saaminen sairaalahoitoon viivästyy entisestään. Linkki uutiseen; https://yle.fi/uutiset/3-11530993
  2. Useat viranomaistahot tutkivat Phhykyn toimia tällä hetkellä.

Asiamies

Adressi luovutettu erikseen kunnanvaltuustolle

2020-06-10 10:46:41

Iitin kunnanvaltuusto sai adressin vielä erikseen Tiedoksi valtuuston kokousta ennen. 1277 vaati ettei huononnuksia saa tulla. Kuntaan kuitenkin on nyt tulossa valtava lista lisähuononnuksia.

Mm. Palvelukeskuksen allas suljetaan,  uusi kunnantalo menee kiinni, tukiopetusta vähennetään, ja ryhmäkokoja suurennetaan yläkoulussa. Katuvalaistusta vähennetään entisestään ja kylätalojen vuokria ei enää makseta. Kyläkoulut myös jonkinlaisen lakkautusuhan alla.

Ambulanssin palauttamiseksi ei tehty mitään.

Adressi luovutettu

2020-05-27 15:17:10

Hei, adressi on luovutettu keskiviikkona 27.5.2020 henkilökohtaisesti Iitin kunnanjohtaja Riku Rönnholmille, sekä PHHYKY:n Tuomo Niemiselle. Lisäksi adressi on lähetetty sähköpostitse yhtymän johtoryhmän- ja hallituksen jäsenille, sekä Iitin kunnanvaltuuston puheenjohtajalle.

Adressin keräys päättynyt

2020-05-26 19:18:20

Hei! Adressin kerääminen on nyt päättynyt. Adressi toimitetaan Phhykyn ja Iitin kunnan edustajalle ke. 27.5.2020 adressinluovutustilaiduudessa. Kiitos kaikille allekirjoittaneille, toivotaan että saadaan yöpäivystys takaisin! Asian etenemisestä tulee tätä kautta tietoa jatkossakin.

Allekirjoituksen vahvistaminen

2020-05-17 17:15:54

Hei!

Nimiä tulee lisää tasaiseen tahtiin.

Allekirjoittaneet: muistakaa vahvistaa allekirjoituksenne saamanne sähköpostiviestin linkin kautta. Näin allekirjoituksenne vahvistuu.

Adressin vahvistaminen

2020-05-17 11:19:39

Hei!

Muistakaa vahvistaa adressin allekirjoitus saamamme sähköpostiviestin linkin kautta. Kiitos.

Adressin jakaminen

2020-05-16 13:29:00

Adressiin tarvitaan nimiä lähemmäs tuhat, jotta voidaan varmistua nimien riittävästä määrästä.

Jakakaa adressin linkkiä, jos mahdollista.

Tavoitteena on saada Iitin ensihoitopäivystys yöajaksi takaisin, ja estää muiden palveluiden katoaminen Iitistä.