Vaadimme kaikkien saamelaisten yhdenvertaista huomioimista lakiehdotuksessa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoitusten kerääminen on päättynyt

2021-10-07 21:13:16

Vaadimme kaikkien saamelaisten yhdenvertaista huomioimista lakiehdotuksessa -adressiin tuli 7.10.2021 klo 24:00 mennessä yhteensä 635 allekirjoitusta.

Adressi tullaan luovuttamaan lokakuun aikana päättäjille, olemme olleet yhteydessä oikeusministeriöön ja yritämme päästä luovuttamaan adressin oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonille mikäli siihen vain järjestyy mahdollisuus.

Kiitos kaikille allekirjoittajille kannanotosta tärkeän asian puolesta!

Lukkari Kari Toivo

Nimien kerääminen jatkuu 7.10.2021 klo 24:00 asti!!!

2021-09-30 21:18:26

Adressiin on tullut vielä torstain 30.9.2021 kuluessa sen verran tasaisesti allekirjoituksia, että on syytä jatkaa nimien keruuta viikolla. On mahdollista, että adressin rajallisen näkyvyyden takia moni potentiaalinen allekirjoittaja ei ole vielä huomannut adressia.

Pidetään adressia esillä vielä viikon ajan ja annetaan päättäjille vahva viesti siitä, että emme hyväksy lakiehdotusta!

Kiitos kaikille hengessä mukana oleville.

Adressi sulkeutuu 30.9.2021 klo 24:00

2021-09-26 07:56:15

Allekirjoituksia tärkeän asian puolesta on tullut tähän mennessä yli 400 kpl, kiitos kaikille tähän mennessä allekirjoittaneille kannanotosta.

Adressi sulkeutuu kuun vaihtuessa ja nyt olisi vielä mahdollisuus loppukiriin. Adressia on jaettu toistaiseksi pienen ryhmän toimesta, eli sen näkyvyydessä olisi parannettavaa. Lähettäkää linkkiä kavereillenne, jakakaa sitä omalla seinällänne tai ryhmissä joista tavoittaa asiasta kiinnostuneita. Koetetaan saada 500 nimeä täyteen.

Adressi annetaan lokakuun alussa päättäjille tiedoksi ja sen tarkoitus on osaltaan pyrkiä estämään saamelaiskäräjälaista annetun ehdotuksen etenemisen.

Kiitos kaikille hengessä mukana oleville ja hyvää syksyn jatkoa.