Kansalaisadressi telakkateollisuuden turvaamiseksi Suomessa

Nyt on äänestettävä teollisuuden puolesta 44

2015-04-17 11:42:46

Tervehdys

Suomi elää viennistä ja voidaan sanoa teollisuuden tuovan vientiä ja vienti hyvinvointia. Viime päivien loistavat uutiset telakalta ovat olleet hunajaa korville kannattaa sitten mitä seuraa tahansa.

Teolllisuuden ja viennin asioiden edistäminen eduskunnassakaan ei ole itsestäänselvyys sen olemme oppineet telakkakriisin aikana. Telakka-adressin luovutus hetkellä ei Euroopan pankinjohtajaksi siirtyvä Jan Vapaavuori puhunut risteilijälaivateollisuuden jatkumisesta mitään vaan offshore oli tulevaisuuden suuntaus. Nyt on haettu pisteet kotiin ja varmasti virheet huomattuaan ministeriö on tehnyt paljon telakkateollisuuden puolesta. Toivottavasti Turun kaupunki saa nyt nopeasti kaava muutokset valmiiksi jotta teollisuuspuisto saataisiin nopeutetulla aikataululla telakan viereen.

Nyt tulevissa vaaleissa kannattaa äänestää teollisuuden puolesta. Telakka-adressi keräsi nimiä vaikuttavan 19024 kpl. Teidän allekirjoittajien panos on ollut vahvasti vaikuttamassa siihen, että meillä on tänä päivänä telakka, joka on saanut hyvin tilauksia ja työtä, jolla elätetään Varsinais-Suomalaisia perheitä.

Jos et ole vielä äänestänyt, niin yksi teollisuuden puolustaja on Janne Laulumaa joka perusti telakka-adressin.

Janne on ehdolla Varsinais-Suomessa numerolla 44  Toivottavasti teollisuuden ja palkansaajien ääni kuuluu vaaleissa.

Hyvää teollista kesää

Janne Laulumaa

STX:n Turun telakan omistaja järjestelyt myötätuulessa

2014-05-19 10:00:51

Tervehdys

Telakan tilanteet ovat vaihdelleet mediassa valtavasti viime päivinä. Selvää on nyt, että uuden omistajan saaminen telakalle on asia numero yksi. Uuden omistajan saaminen Telakalle on tulevaisuuden kannalta ratkaiseva tekijä. Maailmanlaajuisesti suurten risteilijälaivojen kysyntä kasvussa ja se tietää hyvää telakalle mikäli nyt muut järjestelyt saadaan loppuun kunnialla. Omistajuus järjestely Suomen valtion ja Meyer Werft kanssa ei ole selvyys, mutta merkille pantavaa on ollut poliittisen tahtotilan löytymiseen telakoiden pelastamiseksi.

Telakka-adressi on ollut hyvä esimerkki yhteisen kannan ilmaisemiseen. Pohdimme miten voisimme luoda tästä jatkossa pysyvän foorumin jossa voitaisiin jatkaa keskustelua ja tarvittaessa aktivoitua.

Arvoisat allekirjoittajat seuraavat Euroopan parlamentin jäsenten vaalit (europarlamenttivaalit) ovat käynnissä. Suomessa vaalien ennakkoäänestys on alkanut 14.5 ja loppuu huomenna 20.5. Varsinainen vaalipäivä on ensi sunnuntaina 25.5

Eu:sta tulee n 80% työlainsäädännöstä ja vaikuttaa arkeen ja työelämään koko ajan enemmän. Siksi on tärkeää että äänestät.

Telakka-adressin perustaja Janne Laulumaa on ehdolla Euroopan parlamenttiin numerolla 240.

www.jannelaulumaa.fi
www.facebook.com/laulumaa
www.twitter.com/laulumaa76

You'll need Skype CreditFree via Skype

Laivarakennusalalle hetken hengähdystauko

2013-12-17 17:32:28

Suomen laivanrakennusalalla on hetkeksi saavutettu rauha. STX: n nykyisen tilauskannan rahoitus on turvattu. Meriteollisuuden tulevaisuuden varmistamiseksi on kuitenkin paljon tehtävää. Telakka-adressilla oli osaltaan varmasti vaikutusta tehtyihin päätöksiin. Haluan kiittää kaikkia adressin allekirjoittaneita ja toivottaa tervetulleeksi jatkotaisteluihin teollisuuden edellytysten turvaamiseksi.

Telakka-adressin perustaja Janne Laulumaa on ehdolla Euroopan parlamenttiin. Tutustu ja tule mukaan tukemaan kampanjaa

Tutustu: http://eurovaalit.sdp.fi/ehdokkaat/janne-laulumaa/

Liity mukaan: http://eurovaalit.sdp.fi/tukiryhmat/liity-jannen-tukiryhmaan/

Janne Laulumaa

Telakka-adressi luovutettiin Helsingissä ministereille Jan Vapaavuori ja Lauri Ihalainen

2013-05-03 07:10:57

Suuri kiitos allekirjoittaneille

Metalliliiton lähetystö luovutti 2.5.2013 kansalaisadressin telakkateollisuuden pelastamiseksi työ- ja elinkeinoministeriöön. Lähetystön muodostivat Rauman telakan pääluottamusmies Raimo Virtanen, Turun telakan varapääluottamusmies Juha Jormanainen, Metalliliiton Varsinais-Suomi-Satakunnan aluesihteeri Jouni Nurmela ja aluejärjestön puheenjohtaja Janne Vainio, Turun aluetoimitsija Osmo Rantanen, viestintäpäällikkö Timo Korpijärvi sekä adressin perustaja Raision kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Janne Laulumaa. Telakka-adressi keräsi nimiä vaikuttavan 19024 kappaletta, joista käsin kirjoitettuja, Metalliliiton aluetoimistoilla ja työpaikoilla kerättyjä allekirjoituksia oli 2 642 kappaletta. Suuri kiitos kaikille allekirjoittaneille, panoksenne oli erittäin tärkeä.

Viestimme ministereille oli se, että työtä telakkateollisuuden säilyttämiseksi on edelleen jatkettava vahvoin ottein. Meriklusterin osaaminen ja ammattitaito on monimuotoista, jota ei aina muisteta puhuttaessa vain telakasta. Monet meriklusterin yrityksistä työllistyvät myös maapuolen projekteissa. Meriklusterin yritysten tulee verkostoitua entistäkin paremmin uusien innovaatioiden ja osaamisen säilyttämiseksi.

Ministerit kiittivät teollisuuden eteen tehdystä arvokkaasta työstä ja kansalaismielipiteen keräämisestä. TUI-tilausten rahoitus on nyt varmistunut, mutta hengähdysaikaa on vähän. Telakkateollisuuden jatkon varmistamiseksi on telakoiden kilpailukyvyn parantamista jatkettava. Suomalaista pääomaa on etsitty sitä löytämättä. 3.5.2013 Turun Sanomat uutisoi myynnissä olevan muun muassa Turun ja Rauman telakat sekä STX:n omistama puolikas Helsingin telakasta. Varustamoiden halu rakennuttaa risteilijät Suomessa kertovat luottamuksesta laivateollisuuden huippuosaamiseen. Työ- ja elinkeinoministeriössä vakuutettiin, että heillä on vahva tahtotila tukea käytettävissä olevilla keinollaan telakkaklusteria ja sen työllistävää vaikutusta.

Janne Laulumaa

Suuri kiitos kaikille allekirjoittaneille. Telakka-adressissa on jo lähes 19 000 allekirjoitusta!

2013-03-05 15:55:52

Kiitos arvoisa allekirjoittaja

Panoksesi on ollut erittäin tärkeä. Allekirjoituksilla on ollut vaikutusta. Niitä on nyt jo 16243 netissä ja Metalliliiton erillisesti kerääminä 2642kpl. Yhteensä 18885kpl. Telakan YT-neuvottelut ovat kesken ja lehtien mukaan henkilöstö on sitoutunut 30 miljoonan säästöihin. Suomalainen telakkateollisuus tarvitsee edelleen tukeasi. TUI tilaus varmisti Turun telakan jatkumisen, mutta ei ratkaissut tilannetta muiden osalta.

Valtio ostaa maa-alueen 23,5 miljoonalla eurolla. STX- Finland jää Pernoon jatkossa vuokralle. Lisäksi valtio myönsi innovaatiotukea kahdelle risteilijälle yhteensä 31 miljoonaa euroa.

Nyt ei saa unohtaa muita telakan toimijoita jotka toimivat akselilla Pori, Rauma, Turku ja Helsinki.

Pyydämme edelleen sinua välittämään viestiä ja samaan lisää allekirjoituksia, jotta asiaa ei paineta villaisella.

Kirjoituksia aiheesta

2013-01-24 08:25:55

Tervehdys

Nimienkerääminen on hidastunut. Asia on edelleen ajankohtainen ja rahoitusta TUI tilauksille ei vieläkään ole. Nyt pyytämään lisää allekirjoituksia. Vapaavuori pitää 28.1 tiedotustilaisuuden Turussa Forum Marinumissa ja sen jälkeen Telakalla.

Juristi perää lainapäätöksen laillisuutta

2013-01-14 10:09:43

Hei

Adressi on saanut ihmiset aktiivisesti liikkeelle. Kiitos kaikille allekirjoittaneille. Tämän päivän Turun Sanomat kirjoittavat Kari Pääkkösen vaateista toimittaa asiakirjoja hänelle. Hän haluaa selvittää oliko valtiolla lakiperäistä estettä myöntää lainaa STX-telakalle

Nyt aika toimia ja jakaa linkkiä ja pyytää ystäviä ja tuttuja allekirjoittamaan adressi. Alla linkki Turun Sanomien juttuun. Lehdessä on paremmin, mutta nettiversiosta oleellinen tulee esille.