Suojellaan ”Metsän tarinan” syntymetsä tulevaisuudelle

Ota yhteyttä adressin tekijään

"Metsän tarina" katsotuin dokumentti

2013-04-15 17:20:26

Hyvä adressin allekirjoittaja, ”Metsän tarinan” menestys jatkuu. ”Metsän tarina” on nyt Suomen kaikkien aikojen katsotuin dokumentti ja katsojaluvut nousevat edelleen; elokuvaa esitetään edelleen useissa elokuvateattereissa eri puolilla maata.

Etelä-karjalan luonnonsuojelupiiri ja Luonto-Liitto

UPM taipui neuvotteluihin Haarikon alueen kohtalosta

2013-03-28 21:10:28

Metsäyhtiö UPM on Suomen luonnonsuojeluliiton kanssa keskiviikkona 26.3.
käymissään neuvotteluissa lupautunut pidättäytymään “Metsän tarina”
-elokuvasta tutun Haarikon alueen hakkuista toistaiseksi. Myös
rantatonttien myynti on jäissä. Haarikon alue on näin saanut jatkoaikaa.

Lisää Haarikon tilanteesta Luonto-Liiton metsäblogissa:

Kiitos kaikille adressin allekirjoittaneille; olette olleet mukana edistämässä neuvottelumahdollisuuden syntymistä. Kamppailu Haarikon alueen suojelemiseksi jatkuu edelleen, jottei tämä kevät jäisi erämaisen Haarikon viimeiseksi.

Etelä-karjalan luonnonsuojelupiiri ja Luonto-Liitto

Metsän tarinan katsojaluku kasvaa edelleen

2013-03-13 20:22:34

”Metsän tarina” elokuvan on tähän mennessä nähnyt jo yli 57 413 ihmistä. Elokuva on voittanut helmikuussa 2013 IFMCA:n (The International Film Music Critics Association) palkinnon vuoden 2012 parhaasta dokumenttielokuvan sävellyksestä.

Haarikon ja lähilampien rannat ovat yhä uhattuina UPM:n mökityssuunnitelmien vuoksi. Avohakkuusuunnitelmat UPM:n omistamissa Haarikon metsissä ovat ilmeisesti toistaiseksi jäissä. Metsäyhtö UPM pystyy vielä niin halutessaan satsaamaan tulevaisuuteen säästämällä Haarikon luonnon rauhaa ja metsien elinympäristöt.

Lämpimät kiitokset kaikille tähän mennessä adressin allekirjoittaneille. Luovutamme tämän adressin UPM:lle myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana keväällä.