Vetoomus Meri-Rastilan, Kivinokan ja Vartiosaaren puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Mielenosoitus Meri-Rastilan ja muiden kaupunkimetsien puolesta ma 9.12.

2013-12-05 15:41:24

Maanantaina 9.12. on klo 16.00 Sanomatalon edessä Kansalaistorin puolella mielenosoitus Meri-Rastilan ja muiden kaupunkimetsien puolesta.
Halutessasi voit varustautua mielenosoitukseen ottamalla mukaan esim. lyhdyn tai hautakynttilän.
Tapahtumasta täällä:

Tässä on vielä linkki Kallion ilmaisutaidon lukiota käyvän Julia Martiskaisen tekemään videoon:

Meri-Rastilan osayleiskaava kaupunginvaltuustossa 11.12.2013

2013-12-03 11:06:12

Meri-Rastilan osayleiskaavaa käsitellään Helsingin kaupunginvaltuustossa keskiviikkona 11.12.2013.
Nyt kannattaa olla yhteydessä valtuutettuihin ja pyytää heitä äänestämään metsän säilyttämisen puolesta. Valtuutettujen yhteystiedot löytyvät täältä:
Lisätietoja metsästä on esimerkiksi Pro Meri-Rastilan sivulla:

Hanna-Leena Ylinen

Jo yli 1000 allekirjoitusta Helsingin luontoalueiden puolesta!

2013-11-27 10:22:37

Kiitos tuestasi Meri-Rastilan metsän, Kivinokan ja Vartiosaaren säilyttämiselle. Ensimmäiset tuhat allekirjoitusta kertyi alle vuorokaudessa. Tämä osoittaa, että Itä-Helsingin luontoalueet ovat tärkeitä sekä helsinkiläisille että myös muille. Voit auttaa allekirjoitusten kartuttamista jakamalla vetoomuslinkkiä facebookissa tai sähköpostitse.

Meri-Rastilan osayleiskaavasta äänestetään kaupunginvaltuustossa jo 11.12.2013, Vartiosaaren raskaimmat rakennussuunnitelmat etenivät 26.11.2013 kaupunkisuunnittelulautakunnassa ja Kivinokan osayleiskaavaluonnos on tarkoitus viedä lautakunnan käsittelyyn vuoden 2014 aikana.

Nyt on aika vaikuttaa päättäjiin lähettämällä sähköpostia, postikortteja tai kirjeitä. Kerrotaan päättäjille, mitä uhatut virkistysalueet meille merkitsevät ja miksi ne tulee säilyttää. Muistutetaan heitä siitä, että kaupunki voi kasvaa muutenkin kuin luontoalueille levittäytymällä.

Helsingin kaupunginvaltuutettujen osoitteet (mukaan lukien postiosoitteet, jos saatavilla) löytyvät tästä listasta: