ELMU Konepajalle – kolmetonninen Helsinkiin!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tue Pro Konepaja-hanketta Kaivopuiston Kansanjuhlassa

2014-05-15 11:59:36

Elävän musiikin yhdistys ELMU ry järjestää vuosien tauon jälkeen Kaivopuiston Kansanjuhlan Helsingissä perjantaista lauantaihin 1.-2. elokuuta 2014. Kansanjuhlan teemana on Pro Konepaja -hanke uuden 3 000 hengen areenan saamiseksi Helsinkiin. Konsertin artisteja ovat mm. Von Hertzen Brothers, Stam1na, Club for Five ja J. Karjalainen. Kansanjuhlaan on vapaa pääsy. Erillisen Pro Konepaja Bäkkäri -lipun ostaneet pääsevät nauttimaan Kaivopuiston ohella myös Kaivohuoneen palveluista.

Konepajahallin saamista ELMUlle voi tukea ostamalla Pro Konepaja Bäkkäri -lipun

Konepajahallin tulevaisuutta ELMU ry:n areenana voi tukea ostamalla 95 euron hintaisen Pro Konepaja Bäkkäri -lipun, jolla pääsee Kaivohuoneelle. Lipun hintaan kuuluu muun muassa buffet-ateria, Pro Konepaja -t-paita, oma katselualue Kaivopuiston päälavan läheisyydessä sekä Konepajahalli-aiheisia keskusteluja.

Myynnissä on molemmille päiville rajoitettu määrä lippuja. Lippujen myynti alkaa Tiketissä torstaina 15. toukokuuta 2014 klo 12. Lippujen tuotto ohjataan ELMU ry:n työhön hankkeen toteutumiseksi.

"Nyt on aika saada Pro Konepaja -hanke suuren yleisön tietoisuuteen. Artistit ovat lähteneet tukemaan hanketta, koska sille on valtava kysyntä: jo kymmeniä vuosia on puhuttu, että vastaavan kokoinen musiikin ja esittävän taiteen sali puuttuu Stadista. Haluamme kutsua kansalaiset mukaan keskusteluun ja korostaa, että kyseessä on kaikkien helsinkiläisten hanke", kertoo ELMU ry:n hallituksen puheenjohtaja Mika Erkkilä.

Toteutuessaan Helsingin Telakkakadulla sijaitseva Konepajahalli olisi pääkaupunkiseudulta tällä hetkellä puuttuva muunneltava konserttihalli, johon mahtuisi jopa 3 000 henkilöä. Naapuriin saataisiin myös 14 treenikämppää. Nosturin paikalle suunniteltavan asuntorakentamisen vuoksi ELMU ry:n on löydettävä toiminnalleen uudet tilat. Kaupunginjohtaja on asettanut työryhmän miettimään ELMU ry:lle jatkosijoituspaikkaa Konepajahalli ensisijaisena vaihtoehtona.

Kansanjuhlan artistivalikoima houkuttelee paikalle koko perheen

Tapahtuman ensimmäisenä julkistettavia artisteja ovat Von Hertzen Brothers, Stam1na, Club for Five sekä J. Karjalainen. Lisää artisteja ja yksityiskohtainen esiintymisaikataulu paljastetaan lähempänä konserttia. Mukana on myös klassista musiikkia, hiphopia, elektronista musiikkia sekä tietenkin lastenohjelmaa. ELMU ry kutsuu yleisön nauttimaan hyvästä ruoasta, juomasta ja auringosta piknik-hengessä.

Von Hertzen Brothers on vahvasti mukana Konepajahallin tukijoukoissa. Yhtye kertoo seuraavaa:

"Monipuolisemman livetarjonnan lisäksi hallin yhteyteen tulevat muut tilat parantaisivat muusikoiden työskentelyolosuhteita. Mitä paremmat puitteet kulttuurintekijöille luodaan, sitä monipuolisempaa kulttuuria syntyy. Nyt olisi korkea aika ajatella Suomi-brändiä myös kevyen musiikin näkökulmasta: viime vuosikymmenet ovat osoittaneet, että meillä on maailmanluokan tekijöitä. Tätä potentiaalia pitäisi lähteä tukemaan ja hyödyntämään.”

Ensimmäinen Kaivopuiston Kansanjuhla järjestettiin vuonna 1978, josta alkaen tapahtuma toistui aina vuoteen 1999 asti. Helsinkiläiset oppivat odottamaan kesäistä ilmaistapahtumaa ja konsertteihin saapui parhaimmillaan jopa 50 000 kävijää. Sittemmin ELMU on järjestänyt Nosturin tapahtumien ohella Kesäkaivari- ja Alppipuiston Kansanjuhla -tapahtumia.

Kaivopuiston Kansanjuhlaa tukevat Helsingin kulttuurikeskus ja Svenska Kulturfonden.

KAIVOPUISTON KANSANJUHLA
Pe-la 1.-2.8.2014
Molempina päivinä klo 12-22
Kaivopuisto ja Kaivohuone, Iso Puistotie 1, Helsinki

LIPUT
Kaivopuiston Kansanjuhla: Vapaa pääsy
Pro Konepaja Bäkkäri -tapahtuma Kaivohuoneella: Liput 95 € / päivä. Hinta sisältää arvonlisäveron ja palvelumaksun. Liput Tiketistä: www.tiketti.fi tai puhelinpalvelu 0600-1-1616 ma–su 9–21 (1,78 € / min. + pvm)

www.elmu.fi
www.facebook.com/kaivarinkansanjuhla

Pro Konepaja -hanke
www.konepajahalli.fi
www.facebook.com/Konepajahalli

Elävän musiikin yhdistys ELMU ry

Elävän musiikin yhdistys ELMU ry perustettiin vuonna 1978 pelastamaan helsinkiläinen musiikkielämä. Vuonna 1979 Lepakko vallattiin yhdistyksen tukikohdaksi. Lepakon purkamisen jälkeen ELMU on toiminut Nosturissa, Helsingin Hietalahdessa vuodesta 1999. Toiminnan kulmakiviä ovat musiikkikulttuurin ja nuorison hyvinvoinnin edistäminen. Päämajassaan Nosturissa ELMU järjestää monipuolisia tapahtumia ja ylläpitää treenikämppiä. Lisäksi yhdistys järjestää festari- ja konserttimatkoja. Elmu ja Nosturi näkyvät ja vaikuttavat Helsingin musiikki-, nuoriso- ja kulttuurityössä.

www.elmu.fi
www.facebook.com/nosturivenue

Kaivopuiston Kansanjuhla järjestetään Konepajahallin puolesta

2014-05-15 11:54:40

Elävän musiikin yhdistys ELMU ry järjestää jälleen Kaivopuiston Kansanjuhlan vuosien tauon jälkeen. Kansanjuhlan teemana on Pro Konepaja -hanke uuden 3 000 hengen konserttitilan saamiseksi Helsinkiin. Konsertin artisteja ovat mm. Von Hertzen Brothers, Stam1na, Club for Five ja J. Karjalainen. Artistien lisäksi, myös sinun tukeasi tarvitaan tässä kaikkien helsinkiläisten yhteisessä hankkeessa.

Pro Konepaja Bäkkäri

Kansanjuhlaan on vapaa pääsy, mutta erillisen Pro Konepaja Bäkkäri -lipun ostamalla pääset naut- timaan Kaivopuiston ohella myös Kaivohuoneen palveluista. Lipun ostamalla tuet ja mahdollistat ELMU ry:n työn jatkamista Konepajahalli-hankkeen puolesta. Lippujen tuotto ohjataan ELMU ry:n työn tukemiseen hankkeen edistämiseksi.

Ravintola Kaivohuoneella kohtaat uudet ja vanhat ystävät, ELMUn henkilökuntaa, sekä muita hankkeen kannattajia. Kaivohuoneen lavalla käydään Konepaja- halli-hankeaiheisia keskusteluja ja nautitaan buf- fet-ruokailusta.

Tukilipun sisältö:
• Oma konsertin katselualue lavan välittömässä läheisyydessä
• Buffet-ruokailu
• DJ
• Konepajahalli-keskustelut Kaivohuoneen lavalla
• Pro Konepaja -t-paita
• Naulakkopalvelu
• Alue on K-18

Hinta: 95 € sis. alv ja palvelumaksun.
Liput voi ostaa www.tiketti.fi tai puhelinpalvelu 0600-1-1616 ma–su 9–21 (1,78 € / min. + pvm)

Nyt on aika muuttaa sanat teoiksi ja antaa tukesi Konepajahalli-hankkeelle. Tule mukaan paikalle, osta lippu tai halutessasi tee isompikin lahjoitus – ja olet mukana tärkeän hankkeen mahdollistamisessa!

ELMU ry

Konepaja tänään valtuustossa klo 18 – tervetuloa lehtereille!

2014-04-09 10:39:39

Hyvä Konepajahallin ystävä!

Tänään on merkittävien päätösten aika kaupunginvaltuustossa.

Kello 18 alkavassa Helsingin kaupunginvaltuuston kokouksessa keskustellaan Konepajan kohtalosta. Onko upeassa Konepajahallissa viiden vuoden päästä 3 000 hengen keikkapaikka vai toimistohotelli? Jatkuuko ELMU:n toiminta katkeamatta vai joutuvatko yli 50 Nosturilla treenaavaa bändiä taivasalle ennen kuin uusia tiloja on löytynyt?

Kyse on meille kaupunkilaisille tärkeästä asiasta. Emme saa kokouksessa ääntämme kuuluviin, mutta voimme näyttää, että seisomme yhtenä rintamana Pro Konepaja -liikkeen takana.

Mikset siis saapuisi seuraamaan kokouksen kulkua? Valtuustosalin lehtereille pääsee kaupungintalon takaa Senaatintorin puolelta ovesta, joka on lähimpänä Katariinankatua. Annamme paikan päällä ensimmäisille Pro Konepaja -paidan tai -kassin, jotta voitte ylpeinä tunnustaa väriä!

Tervetuloa vaikuttamaan yhdessä elävän musiikin ja kaupunkikulttuurin puolesta!

Konepajahallin esittelyvideo: http://youtu.be/4qh-vmRLOaA
Stam1na-yhtyeen ja satojen nuorten terveiset päättäjille: http://youtu.be/ttrs_95wpYc