Aalto-yliopiston kielikeskuksen laajan kielivalikoiman puolesta

Monipuolinen kielivalikoima ja viestinnän opetus säilytettävä Aalto-yliopiston kielikeskuksessa!

Kansainvälisenä tiedeyliopistona profiloituvan Aalto-yliopiston kielikeskus on antanut opiskelijoilleen mahdollisuuden erittäin monipuolisen kielitaidon ja kulttuurintuntemuksen sekä työelämän vuorovaikutus- ja viestintätaitojen hankkimiseen. Nämä ovat tärkeä rekrytointiperuste ja osa nykypäivän ammattitaitoa.

Viime vuonna Aalto-yliopisto kuitenkin poisti kielikeskuksensa tarjonnasta portugalin opetuksen, nyt 2013 italian ja lähitulevaisuudessa japanin. Ensi lukuvuonna pääkaupunkiseudulla ei enää ole mahdollista opiskella japaninkielistä yritysviestintää tai koko Suomessa italiankielistä yritysviestintää. Tällainen kielivalikoiman ja opetuksen supistaminen heikentää Aalto-yliopiston opiskelijoiden kilpailukykyä tulevaisuuden työmarkkinoilla.

Vetoamme yliopiston hallitukseen ja päättäjiin, jotta kielikeskuksen riittävän monipuolinen kieli- ja viestintäopintojen valikoima säilyisi.
Allekirjoita vetoomus ja puolusta mahdollisuuksia opiskella kieliä monipuolisesti jatkossakin!
Vetoomus toimitetaan yliopiston johdolle.

Nimien keräystä jatketaan 20.6.2013 asti.

Vetoomuksen on laatinut kielikeskuksen henkilökunta Otaniemessä ja Töölössä 20.5.2013.

A petition for versatile language and communication teaching at the Aalto University Language Centre!

The Aalto University Language Centre educates its students in language, multicultural interaction and communication, thus providing them with a wide range of skills required in working life.

However, Aalto University has decided to cut down on its language teaching and already removed Portuguese in 2012 and now Italian from its course selection. According to recent decisions, also Japanese is being threatened in the near future. Cutting down on language courses significantly weakens the competitiveness of the Aalto students in the future labour market.

We appeal to the Aalto University management and board to ensure a sufficiently versatile language and communication studies basis together with the related support services.

Please sign the petition and contribute to the build-up of a first-class language and communication centre.

eeva-leena.aittoniemi    Ota yhteyttä adressin tekijään