Adressi joukkoliikennevuorojen lisäämiseksi Liedonperäntiellä.

Hei.

Olemme keräämässä nimiä, jotta saisimme lisättyä muutaman joukkoliikennevuoron liedonperäntielle. Liedonperäntiellä asuu monia lapsiperheitä ja Turussa töissä käyviä henkilöitä ja olemme huomanneen että jouikkoliikenteen käyttäminen täältä, aikaisin aamulla ja klo 16 jälkeen iltapäivällä, on käytännössä mahdotonta. Liedonperäntie on 12km pitkä ja kummastakin päästä pääsee bussin kyytiin, mutta kuten lukema kertoo, on suurella osalla asukkaista kohtuuton matka taitettavana tavoittaaksen joukkoliikenteen. Liedonperäntiellä kulkee L6 linja, mutta sen aikataulut eivät mahdollista työmatkaliikennettä, täältä Liedon keskustaan pääsee kolme kertaa vuorokaudessa, klo 09.30, 13.30, 15.15 ja takasin on mahdollista matkustaa samoilla kolmella bussilla, niin että ovat perillä tarvasjoella yllämainittuihin aikoihin. Lapsiperheille taas bussin käyttäminen on haasteellista matkaan käytetyn ajan vuoksi, jos perhe haluaa käydä Turussa, on meno matkaan varattava 1h 20min ja takaisin päin matka kestää keskimäärin 1h 45min, eli bussissa istumista tulee pienille lapsille yli kolme tuntia ja tämä siksi, että bussia pitää vaihtaa ja L6 linja kiertää tarvasjoen koulun kautta ja vielä odottaa koululaisia tulevaksi.

Tästä johtuen ehdotamme seuraavaa:

Tarvasjoelle lisätään omia joukkoliikennevuoroja, jotka kulkevat Liedonperäntietä pitkin, suoraan Turun keskustaan ja Turusta suoraan Tarvasjoelle, Liedonperäntietä käyttäen.

Joukkoliikennevuorojen tulisi kattaa työmatkaliikenteen vaatimukset, eli mahdollistaa ajoissa töihin ehtimisen. Ensimmäisen linja-auton tulisi olla Turun keskustassa viimeistään klo 07.30 ja viimeisen lähteä aikaisintaan klo 17.00 Turun keskustasta.

Lapsiperheille Lisätään yksi vuoro keskellä päivää, jolla matkustaa suoraan Turusta/Liedosta, Liedonperäntielle.

Me allekirjoittaneet sitoudumme omalta osaltamme, tarpeen niin vaatiessa, käyttämään näitä vuoroja, jotta Föli ja sen kumppanit huomaavat että kuntaliikenteen kehittäminen kannattaa.

Joonatan Niinimaa    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Joonatan Niinimaa voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Emme näytä puhelinnumeroasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…