Adressi Kluuvin gallerian puolesta 2014

Tämän adressin tarkoitus on kerätä allekirjoituksia sen puolesta, että Kluuvin galleria saisi jatkaa nykyisissä tiloissaan Helsingin Unioninkadulla. Helsingin taidemuseo on suunnitellut erillisen näyttelytilan perustamista Tennispalatsin tiloihin. Tämä on tervetullutta, mutta se ei poista Kluuvin gallerian tarvetta. Arkkitehti Aarno Ruusuvuoren erityisesti taidegalleriaksi suunnittelema Kluuvin galleriatila on osoittautunut vuosikymmenien kuluessa toimivaksi taidenäyttelyiden paikkana. Kluuvin gallerian näyttelyprofiili monipuolistaa taidemuseon ja kuvataidekentän tarjontaa. Gallerian ympäristöä voi tehdä houkuttelevammaksi, ja sen tiedottamista ja markkinointia tulisi kehittää. Kannatamme nykyisen, Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevan gallerian toimintaa uusin keinoin.

Adress för Glogalleriet 2014

Den här adressen samlar in underskrifter till förmån för Glogalleriet så att det kan fortsätta verksamheten i den nuvarande lokalen på Unionsgatan i Helsingfors. Helsingfors konstmuseum har planerat att inrätta ett separat utställningsutrymme i Tennispalatset. Det är välkommet men eliminerar inte behovet av Glogalleriet. Arkitekt Aarno Ruusuvuori planerade Glogalleriet uttryckligen till ett konstgalleri och utrymmet har under årtionden visat sig fungera bra för konstutställningar. Glogalleriets utställningar breddar utbudet på konstmuseet och hela bildkonstfältet. Miljön kring galleriet bör göras mer attraktiv och informationen och marknadsföringen som gäller galleriet måste bli bättre. Vi understöder en verksamhet med nya tag i det nuvarande galleriet i Helsingfors kärncentrum.