Adressi Mäntyharjun Kirkonkylän koulun sijoituspaikan puolesta 11.12.2019

kk2.jpg

(Kuva: Pitäjänuutisten julkaisema 2019)

Mäntyharjun Kirkonkylän koulun tulevaisuus näytti keväällä 2019 vielä valoisalta. Oppilaat perheineen, koulun henkilökunta ja Kirkonkylän asukkaat iloitsivat tulevasta koulun laajennuksesta. Syksyllä 2019 tilanne muuttui dramaattisesti. Nykyinen suunnitelma siirtää Kirkonkylän koulun toiminta koulukeskuksen yhteyteen rakennettavaan moduulirakennukseen olisi käytännössä kuolinisku Kirkonkylän koulun toiminnalle.

Pieni koulu perinteikkäässä kulttuuriympäristössä on jo arvo sinänsä, puhumattakaan siitä laadukkaasta työstä, jota koulussa on tehty sekä oppimisen että kouluviihtyvyyden eteen. Koulu on myös (yli satavuotisen historiansa ajan) toiminut kylän keskuksena ja muidenkin kyläläisten kokoontumispaikkana. Ne ovat arvoja, joiden hintaa ei voi määritellä.

Me allekirjoittaneet toivomme vilpittömästi ja hartaasti, että kirkonkylän koulu saa jatkaa toimintaansa Mäntyharjun kirkonkylän ympäristössä.

Elina Ikonen (kirkonkylän koulun kannattajien puolesta)    Ota yhteyttä adressin tekijään

Pitäisikö valtion kasvattaa tukeaan kulttuurille ja taiteelle?