Adressi säilytettävien bussilinjojen puolesta

Pääkaupunkiseudun liikenne muuttuu merkittävästi 10.8.2015, Kun Vantaa tehostetusti muuttaa, lakkauttaa ja yhdistää merkittävän osan bussivuoroistaan ja -liikenteestään. Uuden toteuksen keskipiste on Kehärata ja painotus panostuksineen uusilla asema-asuinalueilla jättäen kokonaan huomioimatta ja liikennöimättä asukasmääriltä, työpaikoilta ja palveluilta merkittäviä keskuksia Vantaan sisällä.

Tikkurila on Vantaan hallinnollinen ja taloudellinen keskus. Tikkurilassa sijaitsee lukuisia yrityksiä, sen terveysasema on asiakasluvultaan Suomen suurin. Tikkurilan ja Pohjois-Vantaan välistä liikennöintiä karsitaan voimaan tulevassa toteutuksessa vahvalla kädellä.

Myyrmäki on asukasluvultaan, työpaikoiltaan, palveluiltaan ja virastoiltaan katsottuna Läntisen Vantaan keskus. Vantaan sisäinen linja 50 liikennöi väliä Tikkurila-Myyrmäki kulkien uuden Aviapolis-alueen läpi ja Helsinki-Vantaan lentokentän sivuitse. Linjan liittyminen Tikkurilaan vievään Valkoisenlähteentiehen Tuusulanväylän kohdalla on liikenteellisesti merkittävä. 10.8 Alkaen linjan liikennöinti päättyy. Korvaavaa linjaa ei ole.

Linja 68 liikennöi väliä Kuninkaanmäki/Kuusijärvi-Tikkurila-Tammisto.

Kuninkaanmäki on kasvava, mutta palveluiltaan niukka asuinalue Itä-Vantaalla Sipoon rajalla, Kuninkaanmäen länsireunalla kulkee Lahdenväylä ja siellä sijaitsee myös Vantaan suosituin virkistysalue ja Vantaan ainoa EU-uimaranta, joka on myös saunaseura ja avanto-käytössä. Kesäviikonloppuisin kävijöiden lukumäärä voi nousta jopa tuhansiin. Linjan reitti jatkaa kulkuaan Tikkurilaan Kuusikon (missä mm. Vantaan Ikea) ja Sotungin kautta. Sotungin lukio on keskittynyt urheiluvalmennukseen ja kansainvälisyyteen. Monet oppilaista käyttävät linjaa päivittäin. Tikkurilasta linja jatkaa liikennöintiä Tammistoon ohittaen Tikkurilan urheilukeskuksen uimahallineen ja kenttineen. Linja kulkee Ruskeasannan sivuitse Koivuhakaan ja lopulta Tammistoon. Tämä linja on ainoa laatuaan yhdistäen Tammiston (mm. Kauppakeskus Jumbo), Koivuhaan (huomattavan merkittävä yrityskeskittymä), Ruskeasannan (historiallinen, lapsiperheiden suosima alue) ja Tikkurilan. Linja lopettaa liikennöimisen 10.8.2015. Korvaavaa linjaa ei ole.

Julkinen liikenne kuuluu kaikille.