Ajanpyörä kirjasarjan suomentamista ei saa jättää kesken.

Kustannus yhtiö Karisto on taloudellisista syistä päättänyt lopettaa Ajanpyörä kirjasarjan julkaisemisen suomeksi, syyksi tähän kertonut korkeat kääntämiskustannukset ja fantasia kirjallisuuden kysynnän hiipumisen.

Miten yhtiö voi tehdä tälläisen päätöksen kun sarjasta jää julkaisematta suurikin sarjan viimeiset osat, sarjasta on ilmestynyt tähän mennessä 26 osaa, jotka ovat johdattaneet lukijat massiivisen tarinan ja syvällisen juonen läpi ja nyt lukijat jotka eivät halua tai kykene lukemaan sarjan päätöstä englanniksi jäävän täysin tyhjän päälle, eivätkä mahdollisesti koskaan saa itse lukea, kuinka tämä mahtava kertomus päättyy.

Itse olen ostanut kaikki osat tähän mennessä julkaistut osat ja odottanut loppuja ja tämän sarjan oli tarkoitus kruunata oma kirjahyllyni, mutta nyt saankin huomata, että sarja jää kesken juuri ennen loppuaan ja siten myös kokoelmani jää vajaaksi.

Miten 26 osan jälkeen voidaan todeta vain, että anteeksi nyt mutta emme julkaise loppu sarjaa ollenkaan.

Kerätkäämme kaikki kirjojen ystävät nyt mukaan ja vaatikaamme Karistoa julkaisemaan sarjan loppuu, että kaikki jotka haluavat voivat siten lukea tarinan loppuun myös suomeksi.