Ajohidasteet Kallioimarteentielle (Sipoo)

Kallioimarteentien vaarallisuus

Alueemme (Taasjärvi II) perheet ovat huolissaan Kallioimarteentien huonosta katuturvallisuustilanteesta. Kallioimarteentien liikenne on lisääntynyt selvästi ja alueella liikutaan jatkuvasti liian kovin nopeuksin. Tie on pitkä ja suurelta osin suora, joka mahdollistaa kovatkin nopeudet. Tasbyntielle laitetut hidasteet ovat aiheuttaneet sen, että osa autoilijoista on siirtynyt käyttämään Kallioimarteentietä, joka on muuttunut tämän takia entistä turvattomammaksi erityisesti lapsille. Rakentamisesta johtuen täällä liikkuu myös edelleen kuorma- ja rekka-autoja, sekä muita työmaakuljetuksia.  Alueella on paljon lapsiperheitä, joten turvallinen tie on todella tärkeä.  Ongelmaa pahentaa se, että Kallioimarteentiellä on vain 1 jalkakäytäväkaistale ja kaikki Grundträsketin järven puolella olevat kodit ovat sijoitettu niin, että lapset tulevat pihoista suoraan ajotielle päästäkseen kadun yli kevyenliikenteen väylälle. Nykyiset nopeudet, autoilijoiden määrät ja vain toisella puolella katua kulkeva jalkakäytävä ovat äärimmäisen vaarallinen yhdistelmä.

Kunnalta odotetut toimenpiteet

Alueemme asukkaat ovat olleet yhteydessä Sipoon kuntaan jo useaan otteeseen. Asialle ei ole tehty mitään paitsi todettu, että huoli on aiheellinen ja tie on vaarallinen. Tämä ei enää riitä, vaan kunnan tulee korjata epäonnistuneen kaavoituksen ja suunnittelun aiheuttamat virheet ja tehtävä Kallioimarteentiestä turvallinen ennen kuin henkilövahinkoja tapahtuu. Pyydämme ajohidasteita pikaisesti, jotta turha liikenne alueelta vähenisi, ajonopeudet laskisivat ja lapset voisivat liikkua alueella turvallisin mielin. Alueen liikennettä voisi rajoittaa myös sallimalla vain pihoihin ajot.

Marjaana Juotasniemi    Ota yhteyttä adressin tekijään